Co z dodatkowymi przystankami Warszawie?
Jakie przystankikolejowe powstaną w Warszawie w perspektywie kilku najbliższych lat? Poznaliśmystanowisko MIB, oparte na danych przekazanych przez PKP PLK.
Jak poinformował Piotr Stomma, podsekretarz stanu w MIB, wramach zaplanowanego na lata 2015 ? 2018 projektu pn. Prace na linii obwodowejw Warszawie (odcinek Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia ? Warszawa Gdańska)?PKP PLK SA przewiduje wielobranżową przebudowę linii kolejowej nr 20 WarszawaGłówna Towarowa ? Warszawa Praga na odcinku Warszawa Zachodnia ? WarszawaGdańska, w tym: przebudowę peronu nr 8 na stacji Warszawa Zachodnia orazprzystanków osobowych Warszawa Kasprzaka i Warszawa Koło, a także budowy p.o.Warszawa Obozowa oraz Warszawa Powązki. Projekt ten ujęty jest w KrajowymProgramie Kolejowym do 2023 roku (KPK), przyjętym uchwała Rady Ministrów z 15września 2015 r. Inwestycja finansowana będzie ze środków instrumentu ?ŁączącEuropę? ? ?Connecting Europe Facility?.
Nie będzie obwodnicyŚródmieścia
W chwili obecnej PKP PLK SA nie planuje budowy przystanku naprzecięciu obwodnicy Śródmieścia (docelowego połączenia Ronda Wiatraczna iRonda Żaba) z linią kolejową nr 2 i 448 (Warszawa Wschodnia ? WarszawaRembertów).
Niemniej jednak w ramach projektów perspektywy 2014 ? 2020ujętych w KPK, PKP PLK SA przewiduje budowę dwóch przystanków zlokalizowanychna prawym brzegu Wisły we wschodniej części Warszawy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przystanek Warszawa Stalowa (nazwa robocza) zlokalizowanyzostanie po północnej stronie przecięcia ul. Radzymińskiej i linii kolejowej nr9 (Warszawa ? Legionowo ? Trójmiasto). Prace zostaną zrealizowane w ramachprojektu ?Poprawa przepustowości linii kolejowej E20 na odcinku WarszawaRembertów ? Mińsk Mazowiecki, etap I: Prace punktowe na posterunkach ruchu?.Inwestycja planowana do sfinansowania ze środków UE w ramach ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Szacunkowy koszt całkowity 100 mlnzł. Planowany termin oddania przystanku do eksploatacji to 2018 rok.
Przystanek Warszawa Wiatraczna (nazwa robocza) zlokalizowanybędzie na przecięciu obwodnicy Śródmieścia, docelowego połączenia RondaWiatraczna i Ronda Żaba z linią kolejową nr 7 Warszawa ? Otwock ? Lublin. Pracezostaną zrealizowane w ramach projektu pn. ?Prace na linii kolejowej nr 7Warszawa Wschodnia Osobowa ? Dorohusk na odc. Warszawa ? Otwock ? Dęblin -Lublin?. Inwestycja planowana do sfinansowania ze środków UE w ramach ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Szacunkowy koszt całkowity 3 500,00mln zł. Przewidywany termin oddania przystanku do eksploatacji to 2020 rok.
„