Co z budową kompletnej lokomotywy Bombardiera we Wrocławiu?
inforail
26.09.2013 19:41
Co z budową kompletnej lokomotywy Bombardiera we Wrocławiu?
Budowa kompletnych lokomotyw we wrocławskiej fabryce Bombardiera jest możliwa –powiedział nam Krzysztof Gablankowski, szef tego zakładu. Wymaga to jednak dodatkowych nakładów finansowych, które trzeba by przeznaczyć na modernizację i rozbudowę zakładów. Ostatnia kompletna lokomotywa opuściła wrocławskie zakłady około 10 lat temu. Przebudowa fabryki mogłoby nastąpić ewentualnie tylko w przypadku zwiększonych zamówień na lokomotywy z Polski. Zdaniem Krzysztofa Gablankowskiego proces wymiany parku taborowego przez polskich przewoźników jest nieunikniony. Za kilka lat obecnie przez nich eksploatowane lokomotywy, także te sprowadzane dziś jako używane z zagranicy, osiągną kres swoich możliwości, do tego stopnia, że jakakolwiek ich modernizacja nie będzie możliwa. To szansa także dla Bombardiera. Producent liczy na zamówienia z Polski, stąd też bacznie obserwuje nasz krajowy rynek. Już wkrótce oferta Bombardiera może zostać złożona w powtórzonym przetargu PKP Intercity na dostawę 10 lokomotyw spalinowych. Jesteśmy światowym potentatem w dziedzinie produkcji lokomotyw spalinowych –mówi Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardiera na Polskę. Dlaczego zatem kanadyjski producent nie wystartował w pierwszym przetargu? Po analizie SIWZ stwierdziliśmy, że nie jesteśmy zainteresowani tym zamówieniem –mówi krótko Kućmin. Teraz wymagania PKP Intercity mają być nieco inne, stąd nasz udział w postępowaniu wydaje się niemal pewny –dodaje.
Producent jest też mocnym kandydatem do dostawy kolejnych push&pulli dla Kolei Mazowieckich. To zamówienie obejmuje również dostawę dwóch lokomotyw. Przypomnijmy, że to właśnie TRAXX-y są w liczbie 11 sztuk już eksploatowane w zestawach push&pull przez mazowieckiego przewoźnika. Obecnie we wrocławskiej fabryce Bombardiera powstają szkielety lokomotyw. Nową działką działalności zakładu ma być produkcja korpusów składów dla S-Bahn w Hamburgu –poinformował Kućmin . Całość produkcji wrocławskiej fabryki w tym roku zostanie przeznaczona, po zabudowaniu w innych zakładach koncernu, na eksport.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024