Co słychać na budowie zaplecza dla ŁKA?

inforail
14.05.2014 10:50

Trwa budowa zaplecza technicznego dla ŁKA. Budynek hali jest już prawie gotowy. W środku prowadzone są prace związane z budową kanałów. Będzie tu nowoczesny warsztat wyposażony w specjalistyczne urządzenia i kompleksowa myjnia. Zaplecze Techniczne będzie służyło codziennej obsłudze oraz utrzymaniu taboru przewoźnika.

Budowa zaplecza dla ŁKA (foto: ŁKA)Budowa zaplecza dla ŁKA (foto: ŁKA)Budowa zaplecza dla ŁKA (foto: ŁKA)
Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie dworca Łódź Widzew na terenie około 4,5 hektara. Hala będzie miała 140 metrów długości i 40 metrów szerokości. Wspomniana myjnią zostanie zlokalizowana na pierwszym torze. Na kolejnych będą odbywały się przeglądy i naprawy. Dwa wewnętrzne tory ze względów bezpieczeństwa będą pozbawione sieci trakcyjnej. Manewry pociągów na tych torach będą prowadzone przy wykorzystaniu pojazdu szynowo-drogowego. W budynku znajdować będzie się także magazyn na części zapasowe do pociągów oraz pomieszczenia socjalne dla pracowników. Zakończenie inwestycji zaplanowano na 28 września 2014 r.
Po wyposażeniu w specjalistyczne urządzania służące do obsługi pojazdów, teren przejmie firma Stadler Polska. Producent taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej przez 15 najbliższych lat będzie zajmował się także utrzymaniem pociągów. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, jako jedna z pierwszych w Polsce, przygotowując przetarg na dostawcę pociągów, uwzględniła także ich późniejsze serwisowanie.
Budowa zaplecza dla ŁKA (foto: ŁKA)Budowa zaplecza dla ŁKA (foto: ŁKA)Budowa zaplecza dla ŁKA (foto: ŁKA)
Koszt budowy oraz wyposażenia Zaplecza to 55,2 mln złotych. Budowa jest współfinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu „Infrastruktura i Środowisko”. Generalnym wykonawcą jest firma TRAKCJA PRKiI S.A.