Co słychać na budowie zaplecza dla ŁKA?
inforail
14.05.2014 10:50
Co słychać na budowie zaplecza dla ŁKA?
Trwa budowa zaplecza technicznego dla ŁKA. Budynek hali jest już prawie gotowy. W środku prowadzone są prace związane z budową kanałów. Będzie tu nowoczesny warsztat wyposażony w specjalistyczne urządzenia i kompleksowa myjnia. Zaplecze Techniczne będzie służyło codziennej obsłudze oraz utrzymaniu taboru przewoźnika.
Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie dworca Łódź Widzew na terenie około 4,5 hektara. Hala będzie miała 140 metrów długości i 40 metrów szerokości. Wspomniana myjnią zostanie zlokalizowana na pierwszym torze. Na kolejnych będą odbywały się przeglądy i naprawy. Dwa wewnętrzne tory ze względów bezpieczeństwa będą pozbawione sieci trakcyjnej. Manewry pociągów na tych torach będą prowadzone przy wykorzystaniu pojazdu szynowo-drogowego. W budynku znajdować będzie się także magazyn na części zapasowe do pociągów oraz pomieszczenia socjalne dla pracowników. Zakończenie inwestycji zaplanowano na 28 września 2014 r.
Po wyposażeniu w specjalistyczne urządzania służące do obsługi pojazdów, teren przejmie firma Stadler Polska. Producent taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej przez 15 najbliższych lat będzie zajmował się także utrzymaniem pociągów. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, jako jedna z pierwszych w Polsce, przygotowując przetarg na dostawcę pociągów, uwzględniła także ich późniejsze serwisowanie.
Po wyposażeniu w specjalistyczne urządzania służące do obsługi pojazdów, teren przejmie firma Stadler Polska. Producent taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej przez 15 najbliższych lat będzie zajmował się także utrzymaniem pociągów. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, jako jedna z pierwszych w Polsce, przygotowując przetarg na dostawcę pociągów, uwzględniła także ich późniejsze serwisowanie.
Koszt budowy oraz wyposażenia Zaplecza to 55,2 mln złotych. Budowa jest współfinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu „Infrastruktura i Środowisko”. Generalnym wykonawcą jest firma TRAKCJA PRKiI S.A.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024