Co nowego w systemie biletowym PKP Intercity?
System internetowejsprzedaży biletów PKP Intercity jest rozwiązaniem istniejącym produkcyjnie odroku 2007. Jest on wciąż rozwijany – informuje Andrzej Bittel, wiceministerinfrastruktury i budownictwa.
Aktualnie przewoźnik prowadzi prace zmierzające do poprawy wydajnościsystemu. Spółka przewiduje, że w ciągu najbliższych 2 lat jej systeminternetowej sprzedaży biletów zostanie kompleksowo przebudowany.
Zmiany systemu sprzedaży internetowej prowadzone są w sposóbciągły zarówno w zakresie zmian oferty taryfowej, jak i poprawy orazuzupełnienia dotychczasowych funkcjonalności. Na proces ten jednak istotnywpływ mają korekty rozkładu jazdy wynikające z realizowanego obecnie frontuinwestycyjnego i pociągające za sobą konieczność przeprowadzania intensywnychtestów systemu.
W ostatnim czasie spółka PKP Intercity przeprowadziła kilkawdrożeń modyfikacji systemu sprzedaży internetowej biletów. Polegały one m.in.na:
możliwości zakupu biletu przez urządzenia mobilne, wraz zdostosowaniem widoku do wielkości ekranu,
uwzględnieniu wielu zniżek w jednej transakcji.
W najbliższym czasie, PKP Intercity przewidują wprowadzeniezmian taryfowych ważnych od 22 maja br. oraz uruchomienie sprzedaży na pociągPolonez (Warszawa – Moskwa) w relacjach międzynarodowych.
Natomiast w dalszej kolejności, planowane jest wdrożeniezmian ukierunkowanych m.in. na:
skrócenie nocnej przerwy technologicznej,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
sprzedaż biletów na pociągi z przesiadkami,
sprzedaż w relacjach międzynarodowych na pociągi kursującedo/z Austrii,
uproszczenie procesu obsługi zwrotów,
wdrożenie nowych dostawców usług płatności.
Prowadzone są również prace w sposobie aktualizacji danych zsystemu centralnego, które stanowią z kolei podstawę do prac nad wizualizacjązajętości miejsc w pociągu.
„