Co jest bardziej polskie?
Wracamy na bardzointersujące posiedzenie sejmowej Komisji Infrastruktury. Nie zabrakło na nimrównież wystąpienia przedstawiciela Stadler Polska.
Arkadiusz Świerkot zwrócił uwagę na fakt, że Stadler Polskaz siedzibą w Siedlcach jest polskim producentem, polskim eksporterem, polskimprzedsiębiorstwem, zatrudniającym 700 osób w siedleckiej fabryce oraz dodatkowąsetkę w Poznaniu. Płacimy w Polsce podatki, jesteśmy dumni, że eksportujemy zPolski pociągi. W zeszłym roku było to 67 ezt-ów ? poinformował ArkadiuszŚwierkot. Ich wartość to miliard złotych. To jest nasza produkcja. Przez ostatnie10 lat zbudowaliśmy 328 pociągów ? dodał. Na ich tabliczkach znamionowych jest „Madein Poland” ? wskazał.
Arkadiusz Świerkot próbował również udzielić odpowiedzi napytanie ile jest Stadlera w Stadlerze, PESY w PESIE, Newagu w Newagu? To wkażdym z tym przypadków mniej niż połowa. Reszta to zakupy. Komponenty kupujesię od poddostawców ? mówił Świerkot. Często tych samych. Od tych samych firmkupujemy np. systemy hamulcowe. Jak zauważył przedstawiciel producenta StadlerPolska korzysta z usług 2 tysięcy poddostawców. Pociąg eksportowy to 2 tysiącepolskich firm na jego pokładzie ? stwierdził Świerkot. To średnie i małe firmy.
Co do narodowych produktów Arkadiusz Świerkot stwierdził, żepodstawowym elementem pojazdu jest jego napęd. Stadlerowski Flirt ma polskinapęd wyprodukowany przez łódzką firmę ABB. To napęd stworzony polskim rękoma ?wskazał Świerkot.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„