Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co dziesiąty polski wagon dostępny dla niepełnosprawnych

inforail
21.02.2017 06:24

Tylko co dziesiątywagon jeżdżący po torach jest dostępny dla osób niepełnosprawnych – pisze”Nasz Dziennik”.

To skutek wieloletnich zaniedbań, gdyż dopiero od kilku latprzewoźnicy kolejowi kupują nowe wagony lub modernizują używane, aby jedostosować do potrzeb wszystkich pasażerów.

„Polski tabor pasażerski ma średnio 29 lat” -informuje Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Co prawda spółki kolejowe już sporo zainwestowały wunowocześnienie taboru, jednak minie jeszcze co najmniej 10-15 lat, zanimbędziemy mogli powiedzieć, że z naszych pociągów będzie mogła skorzystać każdaniepełnosprawna osoba, pasażer w podeszłym wieku czy rodzice udający się wpodróż z dziećmi w wózkach. Wtedy bowiem wszystkie składy lokalne i dalekobieżnebędą miały specjalne windy i ramy na wózki, odpowiednio wyposażone toalety,oświetlenie, systemy informacji pasażerskiej – podaje gazeta.

Jak wynika z raportów kontrolerów UTK, pasażerowie oograniczonych możliwościach poruszania się mają problemy, aby pojechaćpociągiem, który teoretycznie jest przystosowany do ich potrzeb. Ignacy Górawymienia popsute rampy dla wózków. Jeśli działają, to czasami zdarza się, żekierownicy pociągów i konduktorzy nie potrafią ich obsługiwać. Nieczynne są teżtoalety dla niepełnosprawnych, poza tym szwankuje komunikacja głosowa,nieczytelne są wyświetlacze informujące o trasie i przystankach – przekazuje”Nasz Dziennik”.