Co dalej z Przewozami Regionalnymi? – stanowisko MIR
inforail
30.12.2014 14:14
Co dalej z Przewozami Regionalnymi? – stanowisko MIR
W celu rozwiązania problemów Przewozów Regionalnych sp. z o.o. niezbędna jest, poza wsparciem ze strony rządowej, zgodna współpraca oraz pełne zaangażowanie w planowany proces restrukturyzacji spółki wszystkich stron, tj. jej właścicieli, zarządu oraz pracowników i organizacji związkowych. Minister infrastruktury i rozwoju, pomimo że nie wykonuje względem Przewozów Regionalnych sp. z o.o. żadnych uprawnień właścicielskich, przykłada szczególną wagę do kwestii rozwiązania problemów tej spółki. W celu wypracowania efektywnej koncepcji restrukturyzacji Przewozów Regionalnych sp. z o.o. minister infrastruktury i rozwoju powołał Zespół Sterujący do spraw przekształcenia i restrukturyzacji działalności przedsiębiorcy Przewozy Regionalne sp. z o.o., w skład którego wchodzą przedstawiciele ministra infrastruktury i rozwoju, samorządów województw, Agencji Rozwoju Przemysłu SA oraz Przewozów Regionalnych sp. z o.o. Wszelkie decyzje związane z projektem restrukturyzacji rynku regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych oraz działalności Przewozów Regionalnych sp. z o.o. podejmowane są w gronie członków ww. zespołu.
W dniu 17 października 2014 r. zostało podpisane pomiędzy ministrem infrastruktury i rozwoju oraz niektórymi marszałkami województw, przy udziale sygnatariusza, tj. Przewozów Regionalnych sp. z o.o., porozumienie w sprawie restrukturyzacji spółki Przewozy Regionalne sp. z o.o. Celem powyższego porozumienia jest zapewnienie podjęcia przez stronę samorządową dalszych działań umożliwiających przeprowadzenie procesu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych sp. z o.o. w oparciu o program restrukturyzacji, który ma zostać opracowany do 31 marca 2015 r. Istotnym elementem powyższego porozumienia jest zobowiązanie ministra infrastruktury i rozwoju do zapewnienia w budżecie państwa środków na sfinansowanie procesu restrukturyzacji spółki, w tym na jej oddłużenie. Pomimo tego, że powyższe porozumienie nie zostało dotychczas podpisane przez reprezentantów wszystkich samorządów województw, w dalszym ciągu prowadzone są działania, których skutkiem ma być finalizacja zamierzonego procesu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych sp. z o.o. Efektem dotychczasowych działań ministra infrastruktury i rozwoju jest m.in. podjęcie przez Radę Ministrów decyzji o zabezpieczeniu w budżecie państwa na rok 2015 środków na sfinansowanie procesu restrukturyzacji spółki.
MIR informuje też, że postulaty zawarte w wystąpieniu organizacji związkowych funkcjonujących w spółce Przewozy Regionalne sp. z o.o., przekazane pismem z dnia 21 października 2014 r., m.in. do ministra infrastruktury i rozwoju, są ściśle powiązane z działaniami podejmowanymi przez zarząd spółki i samorządy województw, które są organizatorami kolejowych przewozów osób o zasięgu regionalnym oraz właścicielami spółek realizujących tego rodzaju przewozy. Minister infrastruktury i Rozwoju nie posiada uprawnień do ingerowania w decyzje organów jednostek samorządu terytorialnego oraz samodzielnych podmiotów gospodarczych, m.in. w zakresie wynikającym z postulatów zawartych w przywołanym wystąpieniu, w tym dotyczących zmiany struktury właścicielskiej Przewozów Regionalnych sp. z o.o. oraz jej oddłużenia.
Takie stanowisko przekazał były już Wiceminister Zbigniew Klepacki, w odpowiedzi na interpelację poseł Anny Sobeckiej.
Na podstawie materiałów Sejmu RP.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024