Co dalej z krakowskim dworcem? Umowa z wykonawcą zerwana
inforail
05.12.2012 08:42
Co dalej z krakowskim dworcem? Umowa z wykonawcą zerwana
Polskie Koleje Państwowe odstąpiły od umowy zawartej z Katowickim Przedsiębiorstwem Budownictwa Przemysłowego „BUDUS”S.A. –dotychczasowym wykonawcą nowego dworca Kraków Główny. Ruszają przygotowania do wyboru nowego wykonawcy prac budowlanych. Nowy harmonogram zakłada zakończenie prac w IV kwartale 2013 roku.
Konieczność zerwania umowy z dotychczasowym i wyboru nowego wykonawcy dworca w Krakowie wynika z problemów finansowych firmy BUDUS. We wrześniu firma złożyła do Sądu wniosek o ogłoszenie upadłości, a na początku listopada poinformowała o braku możliwości dalszego realizowania prac na budowie. W tej sytuacji inwestor, czyli PKP S.A., podjął skuteczne kroki prowadzące do odstąpienia od umowy, a także rozpoczął niezbędne procedury mające na celu jak najszybsze dokończenie prac.
Na placu budowy nowego dworca Kraków Główny zaczyna działać komisja inwentaryzacyjna. Oceni ona dotychczasowy stan prac i ich zaawansowanie, a także docelowo określi dokładny zakres robót niezbędny do ukończenia inwestycji. Następnie na podstawie wyników pracy komisji przygotowana zostanie dokumentacja, umożliwiająca wybór nowego wykonawcy. Firmie BUDUS dostarczono wypowiedzenie umowy.
Przetarg na wybór nowego wykonawcy planowany jest na wiosnę 2013 roku. Według obecnych, wstępnych planów, prace związane z budową nowego dworca zostaną zakończone w IV kwartale 2013 roku.
„Wypowiedzenie umowy dotychczasowemu wykonawcy krakowskiego dworca pozwala nam na rozpoczęcie nowego etapu tej inwestycji. Dokonamy dokładnego podsumowania jej dotychczasowej realizacji i ocenimy stan prac. Zależy nam na jak najszybszym oddaniu do użytku podróżnych jednego z najnowocześniejszych dworców w Polsce.”–mówi Szymon Konop, Dyrektor Departamentu Inwestycji PKP S.A.
Nowy dworzec Kraków Główny będzie usytuowany pod torami i peronami dzisiejszej stacji. Połączy kolej z miejskimi autobusami i tramwajami. Jego poszczególne elementy łączyć będą ruchome schody i platformy, windy oraz tradycyjne klatki schodowe. Będzie to jeden za najnowocześniejszych i najlepiej rozwiniętych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Oprócz typowych punktów związanych z obsługą podróżnych, takich jak kasy biletowe czy poczekalnia, znajdą się tam także między innymi restauracje i sklepy.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024