Co aktualnie buduje PESA?
Poniedziałkowa konferencja zorganizowana przez PESĘ i PKP Intercity była dobrą okazją do zapoznania się nie tylko z kontraktami realizowanymi dla narodowego przewoźnika, ale również pozostałymi pracami, prowadzonymi przez bydgoską firmę.
A trochę tego jest.
Produkcja
W Bydgoszczy budujemy głównie nowy tabor, a w Mińsku Mazowieckim wykonujemy modernizacje i remonty – powiedział podczas konferencji prasowej Maciej Maciejewski, wiceprezes PESY.
Dla PKP Intercity realizowane są obecnie trzy kontrakty. Obejmują one budowę lokomotyw spalinowo-elektrycznych oraz modernizację wagonów. Dla Ceskich Drah budowane są pojazdy spalinowe (już niebawem może być ich nawet 100), dla prywatnych odbiorców realizowane są dostawy lokomotyw Gama. Jedną z nich – w barwach Cargounit – PESA pokazała dziennikarzom. Ponadto w Bydgoszczy powstają tramwaje dla kilku miast europejskich, w tym m.in. dla Sofii czy Krajowej. Firma mocno liczy także na zamówienie tramwajowe z czeskiej Pragi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tych zamówień jest bardzo dużo, w bardzo różnych obszarach – powiedział Maciej Maciejewski. Jesteśmy w trakcie realizacji dostaw ezt-ów dla województwa wielkopolskiego. W tej chwili jest wysyp zamówień na pojazdy elektryczne. Myślimy o nich i bardzo intensywnie bierzemy w nich udział. Jesteśmy przekonani, że zasilą one portfel zamówień PESY – dodał.
Obecnie firma zatrudnia około 3,5 tys. pracowników, w dwóch lokalizacjach, tj. w Bydgoszczy i w Mińsku Mazowieckim.
Regulujemy zatrudnienie w zależności od potrzeb i realizowanej produkcji – wyjaśnił Maciej Maciejewski.