Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Chur: RhB rozpoczęło długofalowy plan odnowy taboru
inforail
31.05.2007 14:43
Chur: RhB rozpoczęło długofalowy plan odnowy taboru
Rhätischen Bahn (RhB) to jednak z najsławniejszych szwajcarskich wąskotorówek, które w zasadzie pełnią rolę kolei normalnotorowej w tym górzystym terenie. Dotąd połączenia były realizowane za pomocą pociągów wagonowych ciągniętych lokomotywami. Jednak to się zmieni w najbliższych latach, ponieważ RhB zdecydowało się przejść na elektryczne zespoły trakcyjne. Będą się one składały z trzech do pięciu wagonów w zespole. Wszystkie pociągi będą posiadały klimatyzację oraz zostaną przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Głównym powodem przejścia na zespoły trakcyjne jest fakt rozłożenia napędu oraz większej mocy w stosunku do masy, co wpływa korzystnie na właściwości adhezyjne podczas stromych podjazdów oraz umożliwi szybsze ich pokonywanie w porównaniu z klasycznymi składami ciągniętymi lokomotywami. Ponieważ sieć linii jest zelektryfikowana różnymi napięciami, więc pojazdy muszą zostać wykonane jako wielonapięciowe. Cały program został podzielony na etapy, których realizacje będą prowadzone w konkretnych latach. Pociągi, które nadal będą ciągnięte lokomotywami to sławny Glacier-Express (Lodowcowy Express) oraz pociągi na linii Chur –St. Moritz. Dzięki temu programowi zostaną wycofane najstarsze wagony motorowe oraz wagony doczepne.
Cały projekt został podzielony na 4 etapy, które przedstawia zdjęcie.
Etap 1 zakłada zakup 15 trójwagonowych, dwunapięciowych zespołów o łącznej wartości 150 milionów franków szwajcarskich. Zespoły te w pierwszej kolejności zastąpią stare wagony motorowe oraz pociągi wagonowe na linii Bernina oraz Arosa. W dalszej kolejności będą zastępowane połączenia pospieszne na linii Landquart –Davos. Kontrakt na dostarczenie tych zespołów trakcyjnych wygrał Stadler, natomiast dostawy mają się rozpocząć w 2010 roku, oraz zakończyć w 2011.
Etap drugi zakłada zakup pięciu czterowagonowych, jednonapięciowych zespołów, które zostaną skierowane do obsługi pociągów aglomeracyjnych wokół Chur (na trasach Chur –Thusis oraz Schiers –Rhäzüns. To pozwoli na znaczne poprawienie jakości oferty. Pociągi te będą kosztowały około 50 milionów franków szwajcarskich. Realizacja tego etapu zacznie się po zakończeniu pierwszego w 2012 roku. Po zakończeniu etapu drugiego 50% taboru RHB będą stanowiły nowoczesne pociągi.
Etap trzeci zakłada podniesienie standardu pociągów na linii Chur –St. Moritz, która będzie nadal obsługiwana pociągami ciągniętymi lokomotywą. Planowane jest zakupienie 35 wagonów, które będą posiadały porównywalny standard podróżowania do nowych zespołów trakcyjnych. Etap ten szacuje się na 80 milionów franków szwajcarskich, a ostateczny program wdrożenia tego etapu ma zostać ustalony w 2008 roku. Nowe wagony stworzą 7 składów do obsługi linii Albula pociągami przyspieszonymi RE w 2012 –2013 roku.
Cały program zostanie zakończony czwartym etapem, gdzie zakłada się zakup 10 zespołów trakcyjnych mających obsługiwać pociągi na trasie Disentis –Chur –Landquart oraz Landquart –Scuol–Tarasp. Jednak dokładniejsze decyzje odnośnie tego etapu będą znane dopiero w 2010 roku.