Chraniuk: Będziemy modyfikować strategię taborową. Myślimy o hybrydach
PKP Intercity planujązakup piętrowych zestawów push&pull. Na łamach InfoRail.pl pisaliśmy już orozpoczęciu dialogu technicznego z producentami.
Ale to nie jedyna nowość, która może pojawić się we flocietaborowej przewoźnika.
Obserwujemy rynek. Ostatnio pojawiają się na nim coraz tonowe pojazdy, takie jak hybrydy. Poważnie zastanawiamy się nad zakupem takichpociągów – powiedział nam Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity na prezentacji zmodernizowanychwagonów.
Szef przewoźnika nie ukrywa, że strategia taborowa będziemodyfikowana. A to oznacza jeszcze więcej pieniędzy na inwestycje i rzecz jasnanowe inwestycje. Takie jak składy piętrowe czy właśnie hybrydowe.
Mam już pomysł na wykorzystanie takich pociągów – mówi MarekChraniuk i obiecuje, że szczegóły zostaną przedstawione, jak tylko zapadnąkonkretne decyzje. Nie będzie jednak wielkim odkryciem, że składy hybrydowe PKPIntercity mogłyby skierować tam, gdzie dziś trzeba zmieniać lokomotywę zelektrowozu na spalinówkę. Uruchomienie hybryd byłoby zatem dobrą alternatywą.Jedną z nich mogłaby zatem być „objazdowa” trasa Warszawa – Lublin przezParczew. PKP Intercity zapowiadało już jakiś czas temu, że nie chce rezygnować zjej obsługi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czekamy zatem na dalsze taborowe działania PKP Intercity, októrych na pewno będziemy informować na łamach InfoRail.pl.
„