Chraniuk: 2,5 mld zł na tabor, Konieczek: To za mało
Chcemy przeznaczyć2,5 mld zł na inwestycje taborowe do roku 2020 – zapowiedział Prezes PKPIntercity Marek Chraniuk.
To za mało – odpowiedział Prezes Newagu Zbigniew Konieczek.Firma z Nowego Sącza jest jednym z potencjalnych dostawców taboru dla polskiegoprzewoźnika. Stąd też nie dziwi zainteresowanie planami PKP Intercity. A jakieone są?
Przygotowujemy się do skoku jaki nastąpi. Modernizacje liniido prędkości ponad 200 km/h, wizja KDP w kontekście CPK w okolicach Łodzi –wyliczał Marek Chraniuk. Nasza strategia taborowa zakłada modernizacje 335wagonów, zakup 55 wagonów. Myślimy o lokomotywach. To utrzymanie EP09 –przeglądy, modernizacje EP/U 07 do prędkości 160 km/h (o zaniechanie których apelowałszef Newagu Zbigniew Konieczek), chcemy kupić lokomotywy manewrowe i dwusystemowe– do obsługi linii zelektryfikowanych iniezelektryfikowanych – poinformował Prezes PKP Intercity. Nowe wagony, nowepushpulle, ezt do 230 km/h, składy hybrydowe – to nie są marzenia nierealne –mówił Marek Chraniuk.
Naszym zadaniem jest dostosować się do strategiiprzewoźnika, który wie lepiej jaki tabor potrzebuje – odpowiedział RobertŚwiechowicz, Prezes PESY. Liczymy na zmiany w strategii PKP Intercity, na zakupnowych pojazdów – dodał.
Newag w swojej strategii weźmie pod uwagę to, co przewidujestrategia PKP Intercity – mówił Zbigniew Konieczek.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zainteresowana dostawą taboru dla przewoźnika jest też FPS.Chcemy wspierać PKP Intercity w zakresie realizacji strategii taborowej.Znajdziemy w niej dla siebie miejsce – zapewniał Hubert Stępniewicz, szefpoznańskiego producenta.
Zbigniew Konieczek apelował do PKP Intercity o rozmowę, odialog, przed przygotowaniem specyfikacji i ogłoszeniem przetargu. To pozwolina zdiagnozowanie potencjalnych problemów dla obu stron. Szefa Newagu poparłtakże Prezes PESY. Producenci chcą w ten sposób wyeliminować „syndrom jednejoferty”. A taka sytuacja miała miejsce przy ostatnim przetargu na dostawywagonów.
„