Chojnice: Lokomotywa sapie i ledwo dyszy
inforail
18.03.2006 19:55
Chojnice: Lokomotywa sapie i ledwo dyszy
Podczas piątkowego konwentu starostów była mowa o przewozach regionalnych, które coraz bardziej się kurczą i od 1 kwietnia sporo pociągów może zniknąć z rozkładu –informuje Gazeta Pomorska. Starostowie mieli okazję posłuchać dwóch stron. Benedykt Plotta, wicedyrektor Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni mówił o tym, jak regionalne połączenia są postrzegane przez jego firmę, a Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego przedstawiał realia ich finansowania przez reprezentowaną przez siebie instytucję. Plotta podtrzymywał, że wiele linii lokalnych jest nierentownych, a wprowadzane zmiany – na przykład zmniejszanie składów w pociągach dało aż 5 mln zł oszczędności. – Robimy wszystko, by po 1 kwietnia redukcje połączeń były jak najmniej bolesne – mówił. Manikowski podawał liczby. Przewoźnicy chcą na przewozy regionalne w sumie 82 mln zł, a Urząd Marszałkowski może dać niewiele ponad 37 mln zł. Przyznał, że wstępnie przyjęto, iż nie można już dalej ograniczać połączeń na linii Tczew – Chojnice czy Chojnice – Szczecinek, bo wtedy już można zacząć myśleć o likwidacji tam jakiegokolwiek ruchu pociągów. Dodał, że zagrożony jest odcinek Czersk – Bąk, gdzie pociągiem jeździ od kilkunastu do trzydziestu osób. Można się spodziewać ograniczeń m.in. na liniach Laskowice – Tczew, Iława – Malbork, Malbork – Gdynia, Gdynia – Słupsk. Jednocześnie Manikowski podkreślił, że od czerwca zmienia się podejście do przewozów, a zacznie się wprowadzanie autobusów szynowych. Na trasie Gdynia – Kościerzyna mają się znaleźć trzy. W grudniu pojawią się trzy kolejne autobusy szynowe, które zarząd województwa kupi za 24 mln zł. – Takiego budżetu na kolej to myśmy dotąd nie mieli – stwierdził. Przygotowane wcześniej stanowisko starostów o przewozach regionalnych zawiera apel do marszałka województwa o zachowanie pociągów dowożących mieszkańców do pracy i z pracy, młodzież do szkół. Starostwie mają nadzieję, że będą dogodne połączenia z ośrodkami akademickimi, szpitalami, sądami, ze stolicą województwa. Liczą na bezkolizyjny dojazd do sąsiadów oraz na taki rozkład jazdy, który pozwoli wyrównywać szanse regionów o najwyższym bezrobociu i najsłabszej infrastrukturze komunikacyjnej. Pod wpływem starosty wejherowskiego Józefa Reszke zmodyfikowano ostateczne zapisy – kolej musi się zmienić, taka jest konkluzja. Najlepiej byłoby zburzyć to, co jest i zacząć wszystko od początku. Więcej w Gazecie Pomorskiej www.pomorska.pl
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024