Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Chińskie składy spalinowe dla Węgier? Jest list intencyjny

inforail
27.01.2021 10:45

Węgierskie Koleje Państwowe (MÁV) podpisały 21 stycznia 2021 roku list intencyjny z chińskim producentem CRRC Changchun.

Jego przedmiotem jest opracowanie jednostek spalinowych do eksploatacji na liniach regionalnych na Węgrzech. Pociągi miałyby być produkowane w zakładach MÁV-Start w Szolnok.

Dla linii lokalnych

Nowe regionalne składy będą wspierać modernizację obsługi linii lokalnych. Przewoźnik podobne działania prowadzi także na w sieciach głównych i podmiejskich, wprowadzając nowe i zmodernizowane wagony klasy IC oraz nowoczesne zespoły trakcyjne, ostatnio dwupokładowe ezt-y Kiss, dostarczone przez Stadlera.

Pojazdy pomogą również w realizacji celów środowiskowych i zrównoważonego rozwoju MÁV, a także w przestrzeganiu przepisów Unii Europejskiej.

Zastąpią stare składy

Oczekuje się, że nowe składy będą miały mniejsze obciążenia osi i mniejszą wysokość podłogi w porównaniu z obecnie używanymi w sieci regionalnej pojazdami. Flota ta liczy około 200 dwuosiowych pociągów, zbudowanych w Czechosłowacji w latach 1971-1986, które obecnie, pomimo wcześniejszych prac remontowych, zbliżają się do końca eksploatacji.

W użyciu jest również flota 40 rosyjskich składów dostarczonych w latach 2002-2004, kilka pociągów wagonowych, prowadzonych przez lokomotywy oraz kilkadziesiąt pociągów Siemens Desiro.