Chińskie ezt-y LEO Express pojadą do Polski?

inforail
27.09.2016 09:36

LEO Expressrozpoczyna współpracę z CRRC zamawiając 3 nowe ezt-y oraz podpisując umowęramową na 30 kolejnych. Będą one skierowane na środkowoeuropejske trasykomercyjne, jak również w ramach ewentualnych koncesji.

Jak poinformował przewoźnik nowe jednostki zostaną wdrożonyna europejski rynek i będą skierowane zarówno na otwarty rynek komercyjny, jakrównież na trasy zamawiane poprzez administrację państwową lub samorządy.Uruchomienie pierwszych 3 ezt-ów planowane jest na połowę 2018 roku.

Zamówienie jest reakcją LEO Express na podpisany niedawnoprzez Komisję Europejską 4. pakiet kolejowy, a także gwarantowaną przez UnięEuropejską swobodę świadczenia usług oraz otwarcie rynku dla usługkoncesyjnych.

CEO firmy CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd., Pan Zhouwyjaśnia: „Jako globalny lider w produkcji sprzętu kolejowego, jesteśmy pełninadziei, ponieważ jest to nasz pierwszy kontrakt z firmą LEO Express, którajest niewątpliwym liderem innowacji w Unii Europejskiej. Rynek europejskistanowi ogromną szansę dla chińskiej myśli technicznej, dlatego CRRC ZELCdołoży wszelkich starań, nakładów środków oraz pracy, by rozszerzyć swojądziałalność na tym rynku. Mamy również nadzieję, że ten projekt jest pierwszymz wielu wspólnych działań z firmą LEO Express.”

CEO firmy LEO Express w Europie, Peter Köhler dodaje:”Współpraca z CRRC ZELC pozwoli nam stworzyć zupełnie nową koncepcję usługkolejowych. CRRC ZELC zadziwili nas swoimi rozwiązaniami technologicznymi,solidnością, a także chęcią współpracy z naszymi inżynierami, której owocemjest zupełnie nowa generacja taboru kolejowego, która najlepiej odpowiada napotrzeby naszych pasażerów. Nowe pociągi zostaną wyposażone w liczne nowinkitechnologiczne, autorsko opracowane przez LEO Express.”

Prezes grupy LEO, Leoš Novotný dodaje również: „Chcemyzostać bezkonkurencyjnym liderem wmiędzynarodowym transporcie multimodalnym.Kluczem do osiągnięcia tego celu jest przeprowadzenie innowacyjnej zmiany wsektorze kolejowym, poprzez płynne połączenie go z innymi formami transportu.Indywidualne podróże samochodem, nie są rozwiązaniem, na które stawiamy. Koleiipotrzebna jest szybka, ale i mądrze przeprowadzona modernizacja oraz otwarcie,które zapewni jej bezkonkurencyjność w przyszłości. Jesteśmy pewni, żewybierając CRRC ZELC wybraliśmy właściwego partnera biznesowego.”

CRCC to największy producent taboru kolejowego na świecie,który zatrudnia ponad 175 tys. osób. Zarejestrowany w Chińskiej RepubliceLudowej jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Hongkongu iSzanghaju. CRCC jest globalnym liderem w dostawie sprzętu kolejowego, będącymprzedsiębiorstwem trzy razy większym niż światowa dwójka.