Ceske drahy zaczynają odbiory Vectronów
Wczoraj (16 lutego 2022 roku) w praskiej lokomotywowni we Vršovicach Koleje Czeskie przejęły pierwszy z dziesięciu nowych Vectronów.
Lokomotywa została wydzierżawiona przez firmę leasingową RSL na podstawie umowy ramowej na dzierżawę do 50 lokomotyw.
Niemieckie oznaczenie
Nowa lokomotywa jest zarejestrowana w niemieckim rejestrze i nosi oznaczenie 193.683.
„Wydzierżawione lokomotywy w tym roku powiększą flotę naszych nowoczesnych interoperacyjnych pojazdów. Będą operować z innymi lokomotywami elektrycznymi na różnych trasach krajowych i międzynarodowych oraz pomogą nam zastąpić większą liczbę lokomotyw wycofanych z eksploatacji dzięki przejściu na nowe standardy ECM i ETCS” – mówi Jiří Ješeta, Członek Zarządu i Zastępca Dyrektora Generalnego dla przewozów pasażerskich CD.
Lokomotywy Vectron wydzierżawione od RSL przeznaczone są do pracy w sieciach trakcyjnych 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC i 15 kV 16,7 Hz AC na terenie Czech, Węgier, Niemiec, Polski, Austrii i Słowacji. Wyposażone są w krajowy i europejski system ETCS oraz łączność radiową GSM-R. Mają moc trakcyjną 6400 kW, a ich maksymalna prędkość to 200 km/h. Vectrony będą przekazywane przez firmę leasingową stopniowo w ciągu roku, a dostawa ostatniej dziesiątej maszyny spodziewana jest w październiku 2022 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
17 Vectronów
Czeskie Koleje eksploatują obecnie 17 lokomotyw Vectron od firm leasingowych ELL i RSL. Jedna lokomotywa jest własnością przewoźnika. Maszyny obsługują głównie linię Berliner Praga - Berlin - Hamburg / Kilonia oraz Slovácký Express na odcinku Praga - Stare Miasto.
Lokomotywy Siemens Vectron są również eksploatowane przez spółkę zależną ČD Cargo, a w ramach przewozów międzypaństwowych Vectrony obsługiwane przez słowacką firmę ZSSK można również zobaczyć na czele Metropolitan Express.
Koleje Czeskie obecnie wybierają także dostawców lokomotyw elektrycznych. Celem przetargów są umowy ramowe na dostawę do 90 lokomotyw dla prędkości 200 km/h oraz do 50 lokomotyw dla prędkości 230 km/h.