Ceske drahy pozyskają Vectrony i Traxx-y
Na przełomie 2018 i 2019roku CD Cargo pozyska cztery kolejne lokomotywy wielosystemowe Siemens Vectron.Flota przewoźnika powiększy się także o 10 Traxx-ów MS od Bombardiera.
Te ostatnie dołączą w latach 2019 i 2020. Łącznie do 2022roku Ceske drahy mogą nabyć nawet 40 takich lokomotyw. Jest to innowacyjny produkt z udanej seriiTraxx MS. Takich lokomotyw producent sprzedał ponad 2 250. W taborze CD Cargosą już Vectrony – 8 sztuk.
Wielosystemowe lokomotywy będą kursowały w kraju, a także wewszystkich sąsiednich państwach i na Węgrzech. Przewoźnik myśli także oprzewozach do Słowenii i Chorwacji.
„Pozyskując lokomotywy wielosystemowe realizujemy strategięekspansji marki CD Cargo na rynkach zagranicznych. W tej chwili mamy licencjena realizację transportu w Polsce, Austrii, na Słowacji i na Węgrzech, aodpowiedni tabor pozwoli nam w pełni je wykorzystać. Mamy już identyfikacjęszeregu kierunków w transporcie międzynarodowym, które możemy natychmiastwdrożyć dzięki tym lokomotywom. W ten sposób zaspokajamy potrzeby naszychklientów oraz realizujemy całą trasę jedną lokomotywą” – mówi dyrektorwykonawczy CD Cargo Tomáš Tóth.
Lokomotywy będą wyposażone w zaawansowane silniki do pracy zoperacyjnymi prędkościami, które odpowiadają współczesnym trendom w Europieoraz umożliwiają ciągnięcie ciężkich pociągów na długich trasach. Są teżwyposażone w ETCS, CCTV, GSM-R.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Zakup nowoczesnych lokomotyw jest w pełni zgodny z zatwierdzonąkoncepcją odnowienia parku pojazdów szynowych” – mówi Tomáš Tóth. „Naszym celemjest wyeliminowanie przestojów do wymiany lokomotyw, usprawnienie transportu nadługich dystansach, a także pełne wykorzystanie potencjału sieci SŽDC. Wprzyszłości planujemy stopniowo wycofać zawodne i technicznie przestarzałelokomotywy i zastąpić je nowoczesnymi i zmodernizowanymi maszynami, które sąpoza wyżej wymienionymi parametrami technicznymi, również przyjazne dlaśrodowiska” – stwierdza.
Umowy z Siemensem i Bombardierem mają zostać podpisane wnajbliższych dniach.
„