Ceske drahy podpisały umowę ze Škodą Vagonka a.s.

inforail
26.08.2014 13:44
Ceske drahy podpisały umowę ze Škodą Vagonka a.s. na dostawę dalekobieżnych ezt-ów. Jej wartość to 2 629 300 000 CZK bez VAT. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail będą to dalekobieżne RegioPantery, w dwóch wersjach: EMU320 (5 członów) oraz EMU 200 (3 człony), które będą mogły przewozić odpowiednio 320 lub 200 pasażerów. Łącznie Škoda Vagonka a.s. dostarczy 14 pociągów. Jednostki zostaną zbudowane w latach 2015 i 2016. „Nowe jednostki będą oparte na sprawdzonej koncepcji jednostki elektrycznej RegioPanter. Pasażerom będą oferować nowoczesne, jasne i klimatyzowane wnętrze. Będą też przyjazne osobom niepełnosprawnym, ich konstrukcja pozwalać ma na wygodne wsiadanie i wysiadanie dla wózkowiczów, matek z wózkami i małymi dziećmi, ale także innych osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym osób starszych. Niskopodłogowy pojazd umożliwiać będzie także szybką wymianę pasażerską”- wymienia niektóre z zalet nowoczesnego pociągu Michal Štěpán, członek Zarządu CD odpowiedzialny za transport pasażerski. Ale to nie wszystko. Pasażerowie będą mogli również korzystać z innych udogodnień takich jak gniazdka elektryczne 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych, nowoczesnego systemu informacji audio-wideo z wyświetlaczami LCD, bezprzewodowego dostępu do Internetu na pokładzie lub drzwi wejściowych, sterowanych przyciskami (w Polsce popularnie nazywanych ciepłym guzikiem). Jednostki zostaną specjalnie przystosowane do obsługi ruchu dalekobieżnego. Będą się różnić od pociągów regionalnych. „Każdy pociąg będzie, w przeciwieństwie do wersji regionalnych, wyposażony w tylko jedne podwójne drzwi. Strefa wejściowa zostanie oddzielona od przedziału pasażerskiego drzwiami przesuwnymi. W składzie znajdzie się również więcej miejsca do przewozu dużego bagażu. Półki umieszczone zostaną podłużnie nad siedzeniami i będą bardziej pojemne niż te w pociągach regionalnych. Będą również wieszaki rowerowe. Przewidziane są oddzielne miejsca dla pasażerów z małymi dziećmi. Drzwi do przedziału pasażera z dziećmi będą obsługiwane przez naciśnięcie przycisku, aby skutecznie uniemożliwić otwieranie ich przez najmłodszych pasażerów”- mówi Michal Štěpán. Idąc dalej. „Drzwi między sekcjami będą automatyczne i wyposażone w fotokomórkę. Czeskie Koleje wymagają również zainstalowania bardziej komfortowych siedzeń, przystosowanych do przewożenia pasażerów na długich dystansach. Rezerwację miejsc wskażą wyświetlacze elektronicznego systemu. Co ciekawe pojawią się one także przy hakach do wieszania rowerów –wymienia dalej Michal Štěpán.   
Ceske drahy podpisały umowę na zakup 14 RegioPanterów
Dane techniczne
Dane techniczne RegioPanter
5 członów
3 człony
Liczna zamówionych jednostek
10
4
Długość              
132 m   
79 m
Waga   
240 ton
153 ton
Prędkość max
160 km/h
160 km/h
Moc
2 720 kW
2 040 kW
Liczba miejsc 1 klasa      
42
25
Liczba miejsc 2 klasa + miejsca składane
292 + 16
162 + 13
Strefa dla dzieci (liczba miejsc)
30
24
Miejsca do przewozu wózków 
8
6
Miejsca do przewozu rowerów
15
10
Zasilanie
3 kV, 25 kV 50 Hz
3 kV, 25 kV 50 Hz