Ceske drahy nadal jeżdżą do Szklarskiej Poręby i Międzylesia. Za ile w tym rozkładzie?
Tak, jak w ubiegłychedycjach, także i w tym rozkładzie jazdy Ceske Drahy obsługują transgranicznepołączenia kolejowe Liberec-Szklarska Poręba Górna na odcinku granicapaństwa–Szklarska Poręba oraz Pardubice/Ústí nad Orlicí–Międzylesie na odcinkugranica państwa – Międzylesie.
To efekt zawartej umowy z Kolejami Dolnośląskimi. Wartośćzamówienia to 1 764 000.00 PLN netto.
Czeski przewoźnik zapewni obsługę połączenia własnym taboremoraz własną obsługą (maszynista, kierownik pociągu, konduktor) w okresie od 10grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r.
W uzasadnieniu czytamy, że zamawiający, czyli KolejeDolnośląskie, jest podmiotem realizującym zadania obsługi sieci świadczącychpubliczne usługi w zakresie transportu kolejowego w obrębie Dolnego Śląska.Przedmiotem postępowania jest „Realizacja transgranicznych połączeń kolejowychLiberec–Szklarska Poręba Górna na odcinku granica państwa–Szklarska PorębaGórna oraz Pardubice/Ústí nad Orlicí–Międzylesie na odcinku granicapaństwa–Międzylesie” poprzez obsługę połączenia własnym taborem oraz własnąobsługą (maszynista, kierownik pociągu, konduktor) w okresie od 10.12.2017 r.do 8.12.2018 r.” przez firmę České Dráhy a.s. Wskazaniem do realizacji połączeńjest natomiast umowa zawarta między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a RządemRepubliki Czeskiej o komunikacji kolejowej przez granicę państwową, podpisana wPradze dnia 29.4.2005 r.
Wykonawca České Dráhy a.s. jest jedynym podmiotem, którymoże wykonać przedmiotowe zamówienie, ponieważ ma wyłączność na świadczenieusług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich naliniach:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
1) Kolei Gór Izerskich na terenie Kraju Libereckiego wRepublice Czeskiej;
2) Prdubice / Ústí nad Orlicí–granica państwa.
„