Ceske Drahy na Czech Raildays 2012
inforail
21.06.2012 17:55
Ceske Drahy na Czech Raildays 2012
Nie da się ukryć że ostaravskie targi Czech Raildays zorganizowane zostały głównie z myślą o rynku czeskim i słowackim. Najbardziej aktywnym wystawcą okazały się, co nie powinno specjalnie dziwić, Ceske drahy.
Przewoźnik zaprezentował w Ostravie „mistrzowski”zestaw, lokomotywę i wagon 1 klasy w barwach EURO 2012, z hasłem przewodnim całego przedsięwzięcia „Vlakem na Euro”. Dzięki tej ekspozycji mogliśmy się przekonać w jakich warunkach do Polski podróżowali czescy piłkarze. I trzeba przyznać, że nie mieli na co narzekać. Ich skład prowadziła jedna z lepszych, o ile nie najlepsza lokomotywa CD, 380 011, wyprodukowana przez Skodę. Wagon zaś, którym podróżowali zapewnił maksimum komfortu, jaki można sobie wyobrazić. Siadając w jego fotelu nie ma na co narzekać. Odpowiednio rozstawione siedzenia zapewniają właściwy komfort podróżowania, zaś klimatyzacja stwarza optymalne warunki do jazdy.
Ponadto można było zobaczyć wagon restauracyjny WRmee 816 po modernizacji, który ma pojawić się w składach pociągów międzynarodowych do Austrii, Węgier czy Słowacji, kursujących z prędkością do 160 km/h. Pojazd został zaprojektowany tak, aby spełniać międzynarodowe standardy. Jest komfortowy i w pełni klimatyzowany. Została w nim zabudowana nowoczesna kuchnia oraz jadalnia, a także WC z zamkniętym obiegiem. No i jest też bar….
Dane techniczne wagonu WRmee 816 po modernizacji
Szerokość toru
|
1435 mm
|
Prędkość maksymalna
|
160 km/h
|
Miejsca siedzące
Jadalnia
Bar
|
24
7
|
Długość
|
26400 mm
|
Szerokość max
|
2824 mm
|
Wysokość max
|
4050 mm
|
Temperatury, których wagon może kursować
|
od -25 do +40
|
Max wysokość n.p.m.
|
1400 m
|
W barwach CD można było podziwiać także jednostkę 471.076 CityElefant, wyprodukowaną przez Skoda Vagonka a.s. To piętrowy skład nowej generacji przeznaczony do realizacji przewozów regionalnych i międzyregionalnych. Zaletą tych jednostek jest, jak chwali się producent, komfort dla pasażerów, których jednorazowo na pokładzie składu może podróżować, na miejscach siedzących, 310 (w tym 23 w pierwszej klasie) oraz komfort maszynisty, który pracuje w ergonomicznej, nowoczesnej kabinie. Składy mogą poruszać się z prędkością do 160 km/h. Są wykonane z profili aluminiowych, co znacznie obniża ich masę. Napędzają je cztery asynchroniczne silniki, o łącznej mocy 2000 kW. Pojazdy są oczywiście klimatyzowane, wyposażone w toalety z zamkniętym obiegiem.
Dane techniczne jednostki 471 CityElefant
Producent
|
Skoda Vagonka a.s.
|
Prędkość maksymalna
|
160 km/h
|
Długość składu 3-częsniwoego
|
79200 mm
|
Szerokość
|
2820 mm
|
Wysokość
|
4635 mm
|
Waga
|
155,4 t
|
Miejsca siedzące
|
310 + 23
|
Silniki
|
4×500 kW
|
Szerokość toru
|
1435 mm
|
Kolejny pojazd w barwach CD to RegioPanter. To chyba najciekawszy i najnowocześniejszy skład prezentowany na Czech Raildays. Wyprodukowany przez Skoda Vagonka a.s. pojazd może kursować z prędkością maksymalną 160 km/h po szlakach z rozstawem torów 1435 mm. Jest, jak zachwala producent ekologiczny, ekonomiczny, klimatyzowany i przystosowany do potrzeb osób niepełnoprawnych. Wyposażony został w WC z zamkniętym obiegiem. Są w nim gniazdka 230V i bezprzewodowy Internet Wi-Fi. Nie mogło także zabraknąć zewnętrznego i wewnętrznego sytemu informacji pasażerskiej. Skład jest przeznaczony do realizacji przewozów regionalnych i międzyregionalnych.
Dane techniczne RegioPanter
Producent
|
Skoda Vagonka a.s.
|
Prędkość maksymalna
|
160 km/h
|
Szerokość toru
|
1435 mm
|
Długość
|
79 400 mm
|
Szerokość
|
2 820 mm
|
Wysokość
|
4 260 mm
|
Miejsca siedzące
|
241 + 9
|
Liczba pasażerów ogółem
|
497
|
Liczba miejsc dla wózków inwalidzkich
|
2
|
Napięcie
|
3kV DC
|
Możliwość połączenia
|
4 jednostki
|
Ostatni pojazd w barwach CD to Ridici Vuz 961 od Pars nova a.s. –firmy z grupy Skoda. To klasyczny push and pull, mogący poruszać się z prędkością do 140 km/h. Klimatyzowany, z miejscami 2 klasy. Jego przeznaczenie to przewozy regionalne. Powstał na bazie pojazdów typu Bdt wyprodukowanych w latach osiemdziesiątych XX wieku w fabryce Vagonce Studenka.
Dane techniczne Ridici Vuz 961
Producent
|
Vagonce Studenka
|
Wykonawca modernizacji
|
Pars nova a.s. (grupa Skoda)
|
Długość
|
24 500 mm
|
Szerokość
|
2 883 mm
|
Wysokość
|
4 230 mm
|
Szerokość toru
|
1 435 mm
|
Waga
|
41,1 t
|
Miejsca siedzące
|
56 + 12 składanych
|
Miejsca stojące
|
60
|
Miejsca dla wózków inwalidzkich
|
2
|
Prędkość maksymalna
|
140 km/h
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024