Ceske Drahy na Czech Raildays 2012

inforail
21.06.2012 17:55
Nie da się ukryć że ostaravskie targi Czech Raildays zorganizowane zostały głównie z myślą o rynku czeskim i słowackim. Najbardziej aktywnym wystawcą okazały się, co nie powinno specjalnie dziwić, Ceske drahy.
Przewoźnik zaprezentował w Ostravie „mistrzowski”zestaw, lokomotywę i wagon 1 klasy w barwach EURO 2012, z hasłem przewodnim całego przedsięwzięcia „Vlakem na Euro”. Dzięki tej ekspozycji mogliśmy się przekonać w jakich warunkach do Polski podróżowali czescy piłkarze. I trzeba przyznać, że nie mieli na co narzekać. Ich skład prowadziła jedna z lepszych, o ile nie najlepsza lokomotywa CD, 380 011, wyprodukowana przez Skodę. Wagon zaś, którym podróżowali zapewnił maksimum komfortu, jaki można sobie wyobrazić. Siadając w jego fotelu nie ma na co narzekać. Odpowiednio rozstawione siedzenia zapewniają właściwy komfort podróżowania, zaś klimatyzacja stwarza optymalne warunki do jazdy.    
Vlakem na EuroVlakem na EuroVlakem na EuroVlakem na Euro     
Ponadto można było zobaczyć wagon restauracyjny WRmee 816 po modernizacji, który ma pojawić się w składach pociągów międzynarodowych do Austrii, Węgier czy Słowacji, kursujących z prędkością do 160 km/h. Pojazd został zaprojektowany tak, aby spełniać międzynarodowe standardy. Jest komfortowy i w pełni klimatyzowany. Została w nim zabudowana nowoczesna kuchnia oraz jadalnia, a także WC z zamkniętym obiegiem. No i jest też bar….
Dane techniczne wagonu WRmee 816 po modernizacji
Szerokość toru
1435 mm
Prędkość maksymalna
160 km/h
Miejsca siedzące
Jadalnia
Bar
 
24
7
Długość
26400 mm
Szerokość max
2824 mm
Wysokość max
4050 mm
Temperatury, których wagon może kursować
od -25 do +40
Max wysokość n.p.m.
1400 m
   WRmee 816 po modernizacjiWRmee 816 po modernizacjiWRmee 816 po modernizacjiWRmee 816 po modernizacji
W barwach CD można było podziwiać także jednostkę 471.076 CityElefant, wyprodukowaną przez Skoda Vagonka a.s. To piętrowy skład nowej generacji przeznaczony do realizacji przewozów regionalnych i międzyregionalnych. Zaletą tych jednostek jest, jak chwali się producent, komfort dla pasażerów, których jednorazowo na pokładzie składu może podróżować, na miejscach siedzących, 310 (w tym 23 w pierwszej klasie) oraz komfort maszynisty, który pracuje w ergonomicznej, nowoczesnej kabinie. Składy mogą poruszać się z prędkością do 160 km/h. Są wykonane z profili aluminiowych, co znacznie obniża ich masę. Napędzają je cztery asynchroniczne silniki, o łącznej mocy 2000 kW. Pojazdy są oczywiście klimatyzowane, wyposażone w toalety z zamkniętym obiegiem.
Dane techniczne jednostki 471 CityElefant
Producent
Skoda Vagonka a.s.
Prędkość maksymalna
160 km/h
Długość składu 3-częsniwoego
79200 mm
Szerokość
2820 mm
Wysokość
4635 mm
Waga
155,4 t
Miejsca siedzące
310 + 23
Silniki
4×500 kW
Szerokość toru
1435 mm
  CityElefant CityElefant CityElefant CityElefant
Kolejny pojazd w barwach CD to RegioPanter. To chyba najciekawszy i najnowocześniejszy skład prezentowany na Czech Raildays. Wyprodukowany przez Skoda Vagonka a.s. pojazd może kursować z prędkością maksymalną 160 km/h po szlakach z rozstawem torów 1435 mm. Jest, jak zachwala producent ekologiczny, ekonomiczny, klimatyzowany i przystosowany do potrzeb osób niepełnoprawnych. Wyposażony został w WC z zamkniętym obiegiem. Są w nim gniazdka 230V i bezprzewodowy Internet Wi-Fi. Nie mogło także zabraknąć zewnętrznego i wewnętrznego sytemu informacji pasażerskiej. Skład jest przeznaczony do realizacji przewozów regionalnych i międzyregionalnych.
Dane techniczne RegioPanter
Producent
Skoda Vagonka a.s.
Prędkość maksymalna
160 km/h
Szerokość toru
1435 mm
Długość
79 400 mm
Szerokość
2 820 mm
Wysokość
4 260 mm
Miejsca siedzące
241 + 9
Liczba pasażerów ogółem
497
Liczba miejsc dla wózków inwalidzkich
2
Napięcie
3kV DC
Możliwość połączenia
4 jednostki
 RegioPanterRegioPanterRegioPanterRegioPanter
Ostatni pojazd w barwach CD to Ridici Vuz 961 od Pars nova a.s. –firmy z grupy Skoda. To klasyczny push and pull, mogący poruszać się z prędkością do 140 km/h. Klimatyzowany, z miejscami 2 klasy. Jego przeznaczenie to przewozy regionalne. Powstał na bazie pojazdów typu Bdt wyprodukowanych w latach osiemdziesiątych XX wieku w fabryce Vagonce Studenka.
Ridici Vuz 961Ridici Vuz 961Ridici Vuz 961Ridici Vuz 961
Dane techniczne Ridici Vuz 961
Producent
Vagonce Studenka
Wykonawca modernizacji
Pars nova a.s. (grupa Skoda)
Długość
24 500 mm
Szerokość
2 883 mm
Wysokość
4 230 mm
Szerokość toru
1 435 mm
Waga
41,1 t
Miejsca siedzące
56 + 12 składanych
Miejsca stojące
60
Miejsca dla wózków inwalidzkich
2
Prędkość maksymalna
140 km/h