Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ceske drahy kupują kolejne RegioPantery

inforail
17.05.2013 10:18
Czeskie koleje zawarły ze Skodą umowę na dostawę kolejnych siedmiu elektrycznych jednostek RegioPanter. Pociągi wyjadą na linie w regionie Jihomoravskýkraj. Zwycięzca przetargu dostarczy pięć jednostek trzyczłonowych oraz dwie dwuczłonowe. Łączna wartość umowy wynosi 942,75 milionów koron. Pociągi zostaną przekazane przewoźnikowi w ciągu dwóch lat od podpisania umowy, najpóźniej do połowy 2015 roku. Koleje Czeskie chcą skierować RegioPantery na ruchliwą linię S2 Brno – Blanenskim – Letovice.
’Nowe, energooszczędne pociągi znacznie poprawią podróż na ważnym szlaku z Brna do Blanska”–mówi Ivo Toman, dyrektor regionalnego oddziału transportu kolejowego. Dzięki ich wprowadzeniu można będzie wycofać z ruchu ponad czterdziestoletnie jednostki dziś kursujące na tej linii. „Nowe RegioPantery będą od połowy 2015 roku realizowały prawie 50% wszystkich połączeń regionalnych na wskazanym odcinku”–dodaje Toman. Nowe pojazdy zaoferują znacznie większy komfort pasażerom. Pociągi będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zostaną wyposażone w wygodne fotele, miejsca do przewozu wózków dziecięcych i rowerów, a także audio-wizualny system informacji. Będzie także klimatyzacja. Pierwsze pojazdy na jazdy testowe wyjadą w przyszłym roku. „RegioPantery to nie tylko komfort, ale również bezpieczeństwo”–mówi Ivo Toman. Jednostki Skody to jedne z pierwszych pojazdów spełniające surowe normy zderzeniowe TSI. I znowu możemy Czechom pozazdrościć…
RegioPanterRegioPanter
Charakterystyka jednostek RegioPanter dla Jihomoravskýkraj
·                   Nowoczesne wnętrze zarówno w 1, jak i w 2 klasie;
·                   Ułatwienia dla niepełnosprawnych, osób starszych, pasażerów z dziećmi czy rowerzystów;
·                   Łatwe sterowanie (otwieranie i zamykanie) drzwi wejściowych, zamykanie centralne oraz blokady zabezpieczające;
·                   Nowoczesne, ergonomiczne fotele firmy Borcad;
·                   Wydzielone miejsce do przewozu bagażu wielkogabarytowego;
·                   Nowoczesny system informacji pasażerskiej, m.in. z wyświetlaczami LCD;
·                   WC z systemem zamkniętym, jedna z toalet przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, oraz przewijak dla niemowląt;
·                   Bezprzewodowy Internet WiFi;
·                   Klimatyzacja kabiny maszynisty oraz przestrzeni pasażerskiej;
·                   Gniazda elektryczne 230V przy wszystkich miejscach w klasie 1 oraz wybrane miejsca w 2 klasie.
RegioPanterRegioPanter
Dane techniczne jednostek RegioPanter
Parametry
Jednostka dwuczłonowa
Jednostka trzyczłonowa
Prędkość maksymalna
160 km/h
160 km/h
Moc
1360 kW
2040 kW
Długość jednostki
52900 mm
79400 mm
Pojemność
145 miejsc (136 miejsc w klasie 2, 9 miejsc w klasie 1)
237 miejsc (228 miejsc w klasie 2, 9 miejsc w klasie 1)
Zasilanie
3 kV i 25 kV 50 Hz (2)
3 kV i 25 kV 50 Hz (5)