Ceske drahy kupują kolejne RegioPantery
inforail
17.05.2013 10:18
Ceske drahy kupują kolejne RegioPantery
Czeskie koleje zawarły ze Skodą umowę na dostawę kolejnych siedmiu elektrycznych jednostek RegioPanter. Pociągi wyjadą na linie w regionie Jihomoravskýkraj. Zwycięzca przetargu dostarczy pięć jednostek trzyczłonowych oraz dwie dwuczłonowe. Łączna wartość umowy wynosi 942,75 milionów koron. Pociągi zostaną przekazane przewoźnikowi w ciągu dwóch lat od podpisania umowy, najpóźniej do połowy 2015 roku. Koleje Czeskie chcą skierować RegioPantery na ruchliwą linię S2 Brno – Blanenskim – Letovice.
’Nowe, energooszczędne pociągi znacznie poprawią podróż na ważnym szlaku z Brna do Blanska”–mówi Ivo Toman, dyrektor regionalnego oddziału transportu kolejowego. Dzięki ich wprowadzeniu można będzie wycofać z ruchu ponad czterdziestoletnie jednostki dziś kursujące na tej linii. „Nowe RegioPantery będą od połowy 2015 roku realizowały prawie 50% wszystkich połączeń regionalnych na wskazanym odcinku”–dodaje Toman. Nowe pojazdy zaoferują znacznie większy komfort pasażerom. Pociągi będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zostaną wyposażone w wygodne fotele, miejsca do przewozu wózków dziecięcych i rowerów, a także audio-wizualny system informacji. Będzie także klimatyzacja. Pierwsze pojazdy na jazdy testowe wyjadą w przyszłym roku. „RegioPantery to nie tylko komfort, ale również bezpieczeństwo”–mówi Ivo Toman. Jednostki Skody to jedne z pierwszych pojazdów spełniające surowe normy zderzeniowe TSI. I znowu możemy Czechom pozazdrościć…
Charakterystyka jednostek RegioPanter dla Jihomoravskýkraj
· Nowoczesne wnętrze zarówno w 1, jak i w 2 klasie;
· Ułatwienia dla niepełnosprawnych, osób starszych, pasażerów z dziećmi czy rowerzystów;
· Łatwe sterowanie (otwieranie i zamykanie) drzwi wejściowych, zamykanie centralne oraz blokady zabezpieczające;
· Nowoczesne, ergonomiczne fotele firmy Borcad;
· Wydzielone miejsce do przewozu bagażu wielkogabarytowego;
· Nowoczesny system informacji pasażerskiej, m.in. z wyświetlaczami LCD;
· WC z systemem zamkniętym, jedna z toalet przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, oraz przewijak dla niemowląt;
· Bezprzewodowy Internet WiFi;
· Klimatyzacja kabiny maszynisty oraz przestrzeni pasażerskiej;
· Gniazda elektryczne 230V przy wszystkich miejscach w klasie 1 oraz wybrane miejsca w 2 klasie.
Dane techniczne jednostek RegioPanter
Parametry
|
Jednostka dwuczłonowa
|
Jednostka trzyczłonowa
|
Prędkość maksymalna
|
160 km/h
|
160 km/h
|
Moc
|
1360 kW
|
2040 kW
|
Długość jednostki
|
52900 mm
|
79400 mm
|
Pojemność
|
145 miejsc (136 miejsc w klasie 2, 9 miejsc w klasie 1)
|
237 miejsc (228 miejsc w klasie 2, 9 miejsc w klasie 1)
|
Zasilanie
|
3 kV i 25 kV 50 Hz (2)
|
3 kV i 25 kV 50 Hz (5)
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024