Ceske drahy kupują do 50 ezt-ów
Ceske drahy ogłosiłyprzetarg, w wyniku którego chcą znaleźć producenta nawet 50 ezt-ów. Przewoźnikzapowiada podpisanie umowy ramowej.
CD negocjują obecnie umowy na obsługę regionalnych połączeńkolejowych po 2019 r. z czeskimi regionalnymi władzami, które uznająmodernizację taboru za kwestię kluczową.
Jednym z zapisów umowy ramowej ma być zapewnienie, że nowytabor może być zamówiony i dostarczony w krótkim czasie. „Chcemy byćdobrym partnerem dla regionów, dlatego przygotowujemy się do bardzo szybkiegowprowadzenia nowych pociągów” – mówi Miroslav Kupec, członek zarządu CeskichDrah. „W tym roku chcemy wybrać dostawcę ezt-ów, a gdy tylko podpiszemyumowy z regionami, możemy natychmiast określić liczbę nowych pociągów, którebędziemy chcieli pozyskać” – dodaje.
Każdy regionalny skład musi być w stanie pomieścić 140-160pasażerów. Jednostki muszą być również przystosowane do dwóch czeskich systemów(3 kV DC i 25 kV 50 Hz) i kursować w trakcji potrójnej. Taki zestaw ma zapewnić 420-480 miejsc. Pociągi będą miałymiejsca na wózki inwalidzkie, wózki dziecięce i miejsca dla ośmiu rowerów.Pociągi muszą być zgodne z TSI i wyposażone w ETCS. Prędkość maksymalna to 160km/h.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Umowa może być warta ponad 6 miliardów koron, jeślizrealizowana zostanie dostawa wszystkich 50 ezt-ów.
„