Centrum Serwisowe dla Pendolino
inforail
31.01.2013 13:13
Centrum Serwisowe dla Pendolino
Na warszawskiej Olszynce Grochowskiej trwa budowa Centrum Serwisowego pociągów dużych prędkości. To wspólna inwestycja PKP Intercity i Alstomu. W środę, 30 stycznia, uroczycie wmurowano kamień węgielny. Całość ma zostać ukończona jesienią 2014 roku. To drugi etap naszej współpracy z Alstomem –mówił Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity. Pierwszym był zakup 20 pociągów Pendolino, które wyjadą na tory od grudnia 2014 roku. Centrum na Olszynce Grochowskiej będzie pierwszym takim obiektem w Polsce. Ma być przystosowane i wykorzystywane tylko do obsługi szybkich pociągów. Alstom jest bardzo dumny z tego, że może uczestniczyć w modernizacji polskich kolei poprzez wprowadzenie taboru kolejowego dużych prędkości w Polsce. Tego rodzaju zintegrowany projekt –na dostawę taboru kolejowego, zaprojektowanie i budowę zaplecza technicznego oraz jego 17-letnie utrzymanie –to przeniesienie do Polski najlepszej międzynarodowej wiedzy fachowej Alstom Transport. Ponadto, co także istotne, realizacja inwestycji oznacza stworzenie około 140 nowych miejsc pracy –powiedział Lesław Kuzaj, Prezes Alstom Polska. Przypomnijmy, że umowa między stronami została podpisana w 2011 roku. Centrum Serwisowe powstaje na 2,5 ha działki, a jej powierzchnia wyniesie ponad 12 tys. m². Będzie podzielone na część magazynowo-usługową oraz biurową. Hala warsztatowa zostanie wyposażona w trzy tory utrzymaniowe oraz dwa tory naprawcze, mogące obsługiwać 7-wagonowe pociągi. W obiekcie znajdzie się również magazyn części zamiennych oraz automatyczna myjnia dla pociągów. W ramach inwestycji zostanie także wykonane blisko 2 km torów kolejowych z trakcją.
Po oddaniu do eksploatacji centrum obsługi będzie świadczyć usługi utrzymania w trybie całodobowym, przez 365 dni w roku. Zarówno zespół inżynieryjny, jak i personel utrzymania, odbędą szkolenie w fabryce Alstom w Savigliano we Włoszech. W celu zapewnienia efektywniejszej realizacji zadań personel obsługi będzie korzystać z oferowanej przez Alstom technologii diagnostycznej TrainTracer. TrainTracer będzie informować centrum o statusie pociągu w czasie rzeczywistym, umożliwiając szybkie wykrywanie i usuwanie wszelkich nieprawidłowości. System umożliwia także określanie na bieżąco pozycji pociągu przy wykorzystaniu systemu GPS. Kolejnym zastosowanym narzędziem będzie oferowana przez Alstom platforma RAILSYS –oprogramowanie umożliwiające zarządzanie procesem napraw i utrzymania poprzez monitorowanie zużycia komponentów i planowanie ich wymiany i naprawy.
Za projekt zaplecza odpowiada firma Systra S.A. Budową zajmuje się wchodząca w skład francuskiej grupy Bouygues spółka Karmar. Realizacja kontraktu potrwa do końca 2013 r. Całkowita wartość inwestycji to 30 mln euro, z czego część będzie pochodzić ze środków Unii Europejskiej. Dofinansowanie na budowę pochodzić będzie ze środków Funduszu Spójności z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024