Celem inwestycji w dolinie Popradu dostosowanie dworców do potrzeb pasażerów
Wczoraj na łamachInfoRail.pl informowaliśmy, że 16 dworców i stacji kolejowych zlokalizowanychprzy linii kolejowej biegnącej przez malowniczą dolinę Popradu w województwiemałopolskim zostanie zmodernizowanych lub zbudowanych na nowo. PKP ogłosiłyprzetarg na przygotowanie tych inwestycji.
Jak poinformował Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP,przetarg obejmuje opracowanie dokumentacji przedprojektowej, okołoprojektowejoraz projektów budowlanych i wykonawczych dla 16 dworców i stacji kolejowych wdolinie Popradu.
Przypomnijmy, że zgodnie z założeniami przebudowane izmodernizowane będą stare budynki dworców w Starym Sączu, Barcicach, Rytrze,Piwnicznej Zdroju, Piwnicznej, Wierchomli Wielkiej, Żegiestowie i ŻegiestowieZdroju. Nowe dworce powstaną w Młodowie, Zubrzyku, Nowym Sączu Biegonicach,Łomnicy Zdróju i Miliku. Na stacjach, gdzie nie ma budynku dworca (Andrzejówka,Muszyna Zdrój, Powroźnik) zmodernizowane będą elementy małej architektury.
„Głównym celem realizowanych inwestycji jest jak najlepszedostosowanie dworców do potrzeb wszystkich grup pasażerów i zapewnienie imnajwyższych standardów obsługi” – zaznaczył Bułtowicz.
PKP liczą, że prace zaplanowane w dolinie Popradu uzyskająunijne dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwamałopolskiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Według zapowiedzi PKP planowane modernizacje i budowy nowychobiektów kolejowych w dolinie Popradu, wpisują się w większy program, którydocelowo ma objąć 464 obiekty w całej Polsce. Obecnie PKP S.A. prowadzi 139inwestycji związanych z dworcami kolejowymi. Najbardziej zaawansowanych jest 10projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia:Nidzica, Olsztyn Główny, Olsztyn Zachodni, Olsztynek, Szczytno, SkarżyskoKamienna, Białystok, Bielsk Podlaski, Czeremcha, Siemiatycze.
„