Cegielski nie będzie miał monopolu na modernizacje Przewozów Regionalnych?
Przewozy Regionalne poinformowały, że do 2018 roku planująwykonanie kompleksowej modernizacji co najmniej 43 ezt-ów. To łakomy kąsek dlaproducentów taboru, zwłaszcza, że przed nami chude lata na rynku pojazdównowych. Przewozy Regionalne, po zmianach właścicielskich i nawiązaniuwspółpracy z Agencją Restrukturyzacji Przemysłu, mogłyby zlecić wykonanie tychprac poznańskiej Fabryce Pojazdów Cegielskich. Wspólny właściciel nie będziejednak przeszkodą do transparentnego wyboru wykonawcy modernizacji ezt-ów.Będziemy ogłaszać przetargi na modernizację taboru ? mówi nam DariuszLiszewski, dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych Przewozów Regionalnych.Wszystkie firmy będą miały równe szansa ? dodaje.
Przypomnijmy, że modernizację 21 jednostek, z których częśćjest już gotowa, a pierwsza z nich została pokazana na Trako, a w ostatniweekend w Poznaniu, wykonały ZNTK Mińsk Mazowiecki. Firma, wchodząca w składGrupy PESA, specjalizuje się w realizowaniu takich prac, i trudno sobiewyobrazić, żeby w przyszłości nie próbowała powalczyć o kolejne zamówienia.Bezprzetargowe zlecenie remontów Cegielskiemu ograniczyłoby skuteczniekonkurencję. Dodajmy, że modernizacje wykonuje także Newag, który, w przypadkubraku zamówień na pojazdy nowe, będzie chciał zapewne włączyć się w rywalizacjęo modernizacje pojazdów.
Cegielski będzie mógł startować w przetargu, ale nie mażadnej gwarancji wygranej. Nie będzie faworyzowany ? tłumaczy DariuszLiszewski. Tyle oficjalnego stanowiska. Jak będzie w rzeczywistości? Zobaczymy.Trzeba przyznać, że postawa obecnych władz Przewozów Regionalnych cieszy, oby wmiędzyczasie nie uległa zmianie. Co więcej zyskają pasażerowie. Konkurencjabowiem motywuje do starannego wykonywania prac, a co za tym idzie jakośćzmodernizowanych w przyszłości pojazdów może być jeszcze lepsza.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„