Całodzienna przerwa w kursowaniu pociągów między Krakowem Głównym a Płaszowem
Przeniesienie ruchuna nowy tor na estakadach, z toru na nasypie kolejowym będzie skomplikowanąoperacją. Konieczna będzie zmiana w organizacji ruchu między Krakowem Głównym aKrakowem Płaszowem. 2 lipca od 8 do 20 pociągi nie będą kursować po wspomnianejtrasie.
Pociągi pojadą nowym torem od Krakowa Głównego, przez noweestakady i wiadukty nad ul. Kopernika, Grzegórzecką i Miodową, aż do ul.Podgórskiej. Kilkadziesiąt metrów przed mostem kolejowym składy zjadą na”stary” tor, z którego obecnie korzystają pociągi. Niecodzienna operacjapołączenia torów została szczegółowo przygotowana. Zacznie się o godz. 8 i potrwaokoło 12 godzin. W tym czasie zbudowane, sprawdzone i odebrane będą urządzenianiezbędne do przeniesienia ruchu pociągów z jednego toru na drugi. Pracezostały tak zaplanowane, by zminimalizować zmiany dla podróżnych.
Prowadzona od ponadroku przebudowa odcinka Kraków Główny – Podłęże wchodzi w nowy etap. Pomiędzynajważniejszymi stacjami, Kraków Główny – Kraków Płaszów, docelowo w miejscedwóch będą cztery tory kolejowe. Dwa z nich dla podróży koleją aglomeracyjną idwa jako trasa dalekobieżna. Pasażerowie zyskają nowe i komfortowe przystankiKraków Śródmieście i Kraków Złocień – podkreśla wicemarszałek ŁukaszSmółka.
2 lipca zmiany w kursowaniu pociągów obejmą kilkadziesiątpołączeń. Kursy pociągów Kolei MałopolskichSKA1 z Wieliczki zostaną skróconedo stacji Kraków Płaszów, a pociągi z przystanku Kraków Airport dojadą tylko dostacji Kraków Główny. W mieście, pomiędzy stacjami, podróżni będą moglikorzystać z przejazdów komunikacją miejską. Przystanek Kraków Zabłocie będzienieczynny. Pociągi SKA3 z i do Tarnowa zostaną skierowane na trasy objazdowe,co wydłuży podróż.
Pociągi Przewozów Regionalnych w kierunku Suchej Beskidzkieji Zakopanego będą rozpoczynać i kończyć kursy na przystanku Kraków Sanktuarium.Do Krakowa Głównego podróżnych zawiozą autobusy. Pociągi relacji Rzeszów –Katowice pojadą drogą okrężną przez stację Kraków Olsza. Połączenie z KrakowemGłównym zapewnią autobusy zastępcze. Za niektóre pociągi dalekobieżne PKPIntercity, wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa (m.in.”Tatry”, „Witkacy”). Część pociągów pojedzie objazdami (m.in. „Sobieski” i”Cracovia”). Będą składy, które pominą stacje Kraków Główny lub Kraków Płaszów.
Dodatkowa informacjaw czasie zmiany
Pasażerów o zmianach będą informowali mobilni informatorzyna peronach oraz drużyny konduktorskie w pociągach. Będą częste zapowiedzigłosowe na stacjach i przystankach oraz komunikaty w systemie dynamicznejinformacji pasażerskiej. Przewoźnicy kolejowi zapewnią wzajemne honorowaniebiletów na trasach w obrębie Krakowa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowa kolej w Krakowie
W ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej SpółkaPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowuje 20-kilometrowy odcinek torów.
Wartość inwestycji to w sumie przeszło 1 mld zł. Projekt”Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wrazz dobudową torów linii aglomeracyjnej” jest dofinansowany ze środków UniiEuropejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
„