Cała trasa E65 będzie monitorowana. Kiedy?
W ramach projektu ?Modernizacja Linii Kolejowej E-65/C-E 65na odcinku Warszawa – Gdynia – w zakresie warstwy nadrzędnej LCS,ERTMS/ETCS/GSM-R/DSAT oraz zasilania układu trakcyjnego zostaniezbudowany system monitoringu na całym modernizowanym odcinku linii E-65 ?poinformował Sławomir Żałobka, wiceminister infrastruktury i rozwoju. Systemten będzie obejmował swoim zakresem głowice rozjazdowe w torach głównychstacji, perony, przejścia podziemne, kładki, przejazdy w poziomie szyn, budynkinastawni. Monitoringiem objęte zostaną również obiekty radiowe systemu GSM-R.
W ramach projektu zabudowane zostaną 3 centra monitoringu wkomendach Straży Ochrony Kolei:
- Komenda Regionalna SOK Gdańsk;
- Komenda Regionalna SOK Warszawa;
- Komenda Regionalna SOK Iława.
Podgląd z kamer dla każdego obszaru Lokalnego CentrumSterowania będzie możliwy w pomieszczeniach Centrum Utrzymania i Diagnostykioraz w budynkach Lokalnego Centrum Sterowania w Nasielsku, Ciechanowie,Działdowie, Iławie, Malborku, Tczewie, Gdańsku i Gdyni.
Przewidziane harmonogramem terminy uruchomienia monitoringuw poszczególnych Lokalnych Centrach Sterowania linii kolejowej E-65 Warszawa -Gdynia:
- Lokalne Centrum Sterowania Nasielsk ? 30 października 2015 roku;
- Lokalne Centrum Sterowania Ciechanów ? 30 października 2015 roku;
- Lokalne Centrum Sterowania Działdowo ? 27 listopada 2015 roku;
- Lokalne Centrum Sterowania Iława ? 29 kwietnia 2016 roku;
- Lokalne Centrum Sterowania Malbork ? 12 maja 2016 roku;
- Lokalne Centrum Sterowania Tczew ? 04 września 2015 roku;
- Lokalne Centrum Sterowania Gdańsk ? 29 lipca 2016 roku;
- Lokalne Centrum Sterowania Gdynia ? 09 września 2016 roku.
Przewidywane harmonogramem terminy uruchomienia monitoringuw poszczególnych Lokalnych Centrach Sterowania linii kolejowej E?65 Warszawa ?Gdynia są jednocześnie datami zainicjowania monitorowania punktów odprawypodróżnych (stacje i przystanki osobowe).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Niezależnie od opisanych powyżej zamierzeń w zakresiemonitorowania obiektów, funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei w ramachcodziennych obowiązków patrolują szlaki kolejowe w celu przeciwdziałania aktomwandalizmu. Ponadto m.in. pod kryptonimem: ?Infrastruktura”, ?Bezpiecznetory”, ?Paragraf?, prowadzą kontrole przestrzegania przepisów porządkowychobowiązujących na obszarze kolejowym oraz zabezpieczają przed kradzieżą idewastacją elementy infrastruktury kolejowej. W prowadzonych działaniachwykorzystywane są również środki techniczne będące na wyposażeniu SOK w tymm.in. Mobilne Centra Monitoringu.
„