Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bydgoszcz walczy o linię do Piły

inforail
13.08.2015 12:49

Bydgoski Urząd Miasta przekazał do MinisterstwaInfrastruktury i Rozwoju uwagi do powstającego Krajowego Programu Kolejowego,który określa inwestycyjne priorytety do 2030 roku. Wnioskuje między innymi odopisanie na listę podstawową modernizacji linii kolejowych w kierunku Piły iKcyni.

Krajowy Program Kolejowy (KPK) będzie programem wieloletnim,obejmującym inwestycje na liniach kolejowych, które dofinansowane są przez ministrawłaściwego do spraw transportu. W przypadku takich połączeń uważamy, żegeneralnie wzmacnia on pozycję Bydgoszczy jako ważnego centrum logistycznego.Jednym z ważniejszych zadań ma być między innymi modernizacja linii Bydgoszcz ?Kościerzyna- Gdynia, która ma przyjąć na siebie przede wszystkim ruch towarowy.Modernizowany ma być także odcinek biegnący w kierunku Śląska. Dzięki ostatniminwestycjom na trasach do Gdańska oraz Torunia skraca się też czas podróży wprzewozach pasażerskich.

Tym nie mniej w imieniu własnym, a także stowarzyszeniaMetropolia Bydgoska Urząd Miasta zgłosił kilka uwag. W ramach modernizacji irozbudowy linii nr 201 w kierunku Kościerzyny zależy mu na rozszerzeniu zadaniao modernizację odcinka Maksymilianowo-Bydgoszcz-Nowa Wieś Wielka. Ułatwi to m.in.transport towarów. Bydgoszcz walczy także o kolejne prace, związane zmodernizacją linii Bydgoszcz-Tczew. Stąd wnioskuje o przesunięcie zadania nalistę priorytetową. Poza tym proponuje umieszczenie na liście podstawowejzadania polegającego na modernizacji linii w kierunku Piły i węzła kolejowegoKrzyż. Zadanie powiązane byłoby z budową zintegrowanych węzłów komunikacyjnychtakże na terenie miasta.

Zgodnie ze Strategią Rozwoju Miasta do 2030 roku UrzędowiMiasta zależy na rewitalizacji linii nr 356 wraz z budową zintegrowanych węzłówtransportowych w obszarze przystanków i stacji kolejowych. Warto podkreślić, żeuzupełniałoby to, inne działania podejmowane przez miasto, na przykład budowęwęzła komunikacyjnego na Błoniu. Inwestycja ta również powinna być zapisana wKrajowym Programie Kolejowym. Chociaż kluczowe znaczenie ma ujęcie tejinwestycji w przygotowywanym w Urzędzie Marszałkowskim Kujawsko-PomorskimPlanie Spójności Drogowej i Kolejowej.