TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Bydgoszcz: Przywrócimy połączenia kolejowe z Chełmży do Bydgoszczy
Bydgoszcz: Przywrócimy połączenia kolejowe z Chełmży do Bydgoszczy
inforail
17.10.2007 11:46
Bydgoszcz: Przywrócimy połączenia kolejowe z Chełmży do Bydgoszczy
Marszałek Piotr Całbecki, starostowie bydgoski, toruński i chełmiński, prezydent Bydgoszczy, burmistrz Chełmży raz wójtowie gmin Dąbrowa Chełmińska i Unisław podpiszą jutro list intencyjny w sprawie reaktywacji nieczynnej od siedmiu lat linii kolejowej Bydgoszcz Główna-Chełmża przez Unisław.
Przywrócenie połączeń na tej nieużywanej od 2000 r. linii kolejowej to jeden z elementów praktycznej realizacji polityki społecznej samorządu województwa. Chodzi o to, by publiczny transport kolejowy umożliwiał tanie dojazdy –do szkoły, do pracy, na zakupy, ale też do teatru czy na koncert –mieszkańcom tych miejscowości regionu, których skomunikowanie z ośrodkami metropolitalnymi jest obecnie niedostateczne.
Pod listem intencyjnym w sprawie reaktywowania połączenia Bydgoszcz-Chełmża oprócz marszałka Całbeckiego podpisy, w imieniu reprezentowanych przez siebie samorządów, złożą:
Pod listem intencyjnym w sprawie reaktywowania połączenia Bydgoszcz-Chełmża oprócz marszałka Całbeckiego podpisy, w imieniu reprezentowanych przez siebie samorządów, złożą:
- starosta bydgoski Kazimierz Krasowski,
- starosta toruński Mirosław Graczyk
- starosta chełmiński Zdzisław Gamański
- prezydent Bydgoszczy Konstanty Dombrowicz
- burmistrz Chełmży Jerzy Czerwiński
- wójt gminy Dąbrowa Chełmińska Zbigniew Łuczak
- wójt gminy Unisław Roman Misiaszek.
W uzgodnionej już treści listu strony podkreślają, że rewitalizacja nieczynnych linii kolejowych stanowi ich żywotny interes. Zobowiązują się też do podjęcia współpracy z zarządzającą państwową siecią kolejową spółką PKP Polskie Linie Kolejowe w celu przywrócenia należytego stanu nieużywanym od dawna torom i peronom, a także do odnowienia lub stworzenia infrastruktury przylegającej do rewitalizowanej trasy.
– List nie rodzi skutków prawnych, ale działania na rzecz ponownego uruchomienia połączeń na tej części linii kolejowej nr 209 są zaawansowane –mówi marszałek województwa Piotr Całbecki . – Według wstępnych szacunków, przedsięwzięcie będzie kosztowało ponad 2 mln zł rocznie.
Prawdopodobnie już w pierwszej połowie przyszłego roku reaktywowane połączenie obsługiwać będą cztery pary pociągów (para oznacza przejazd w tą i z powrotem), dwie ranne i dwie popołudniowe.
– List nie rodzi skutków prawnych, ale działania na rzecz ponownego uruchomienia połączeń na tej części linii kolejowej nr 209 są zaawansowane –mówi marszałek województwa Piotr Całbecki . – Według wstępnych szacunków, przedsięwzięcie będzie kosztowało ponad 2 mln zł rocznie.
Prawdopodobnie już w pierwszej połowie przyszłego roku reaktywowane połączenie obsługiwać będą cztery pary pociągów (para oznacza przejazd w tą i z powrotem), dwie ranne i dwie popołudniowe.
Projekt uchwały w tej sprawie stanie na najbliższej sesji sejmiku województwa.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024