Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Bydgoszcz: PKP CARGO modernizuje lokomotywy w PESIE

inforail
03.03.2008 14:24

Zmodernizowana lokomotywa ST44. Fot. PKP S.A. Silnik w zmodernizowanej lokomotywie ST44. Fot. PKP S.A.

Od jesieni 2007 roku jest realizowany w bydgoskim holdingu „Pojazdy Szynowe PESA S.A.”program modernizacji lokomotyw ST44 dla PKP CARGO S.A. Do końca br. taki proces przejdzie łącznie 25 maszyn. Modernizacja obejmuje m.in. wymianę silnika spalinowego z dwusuwowego na ekonomiczniejszy czterosuwowy, modernizację układu pociągowo-zderznego, zabudowę nowych elementów w układzie elektrycznym oraz unowocześnienie kabiny maszynisty.

Da to w efekcie zmniejszenie zużycie paliwa i oleju, wydłużą się przebiegi między naprawami głównymi, a koszty obsługi obniżą się nawet o połowę. Niektóre z tak zmodernizowanych lokomotyw już jeżdżą, a testy, którym je poddano, potwierdziły wcześniejsze założenia eksploatacyjne.

Spółka PKP CARGO zamierza zmodernizować w PESIE także inne lokomotywy spalinowe, zwłaszcza SU45 i SU46. W lokomotywie SU45 zostanie zamontowany silnik nowszej generacji MTU. Gdy zda egzamin, lokomotywa będzie poddana głębszej modernizacji na jego bazie. Natomiast lokomotywę SU46 PKP CARGO chce dostosować do jazdy po liniach niemieckich. Potrzeba takich zmian pojawi się w okresie modernizacji linii Węgliniec –Horka.

PESA, w czasie wizyty przedstawicieli Zarządu PKP CARGO S.A., zaprezentowała dalsze plany rozwoju. Pojawiły się propozycje nowej konstrukcji lokomotywy manewrowej SM42, modernizacji lokomotyw SM48 i SM31 oraz lokomotyw zasilanych biopaliwem i lokomotyw hybrydowych.

Prezes Zarządu PKP CARGO Wojciech Balczun powiedział, że z zainteresowaniem zapoznał się z ofertą PESY. Myślę, że opracowując plany zakupów i modernizacji taboru dla Spółki na najbliższe lata uwzględnimy przedstawione nam propozycje, które niosą za sobą znaczne oszczędności eksploatacyjne, w tym zwłaszcza ograniczenia kosztów zużycia paliwa.

Z kolei Zenon Duszyński, Członek Zarządu PESY powiedział, że PESA poza pracami koncepcyjnymi przygotowuje się również poprzez wielomilionowe inwestycje do sprostania przewidywanym oczekiwaniom strategicznego klienta, jakim jest PKP CARGO.

Obecna współpraca obu firm i stworzenie przesłanek jej rozwoju ma na celu zwiększanie sprzedaży usług dla PKP CARGO. Już w 2008 roku udział PKP CARGO w ogólnej sprzedaży produktów i usług PESY ma wzrosnąć dwukrotnie.