Busnang: Stadler Rail Group – pozytywny bilans roku 2006
inforail
02.07.2007 16:41
Busnang: Stadler Rail Group – pozytywny bilans roku 2006
Stadler Rail Group zakończyło rok 2006 wzrostem zysków o 30%, osiągając zysk w wysokości 787 milionów franków szwajcarskich. W ubiegłym roku obrót wynosił 1400 milionów franków szwajcarskich. W efekcie przekroczono prognozowany zysk o 50 milionów franków szwajcarskich. Aby zrealizować dodatkowe zamówienia zwiększono zatrudnienie z 1430 na 1990 pracowników. W bieżącym roku wartość zamówień wynosi 880 milionów franków szwajcarskich, natomiast obrót jest szacowany na poziomie 1050 milionów franków, co przełoży się na wzrost zatrudnienia do 2350pracowników.
W 2006 roku Stadler Rail Group skupiało się na kolejowych pojazdach szynowych do przewozów miejskich, aglomeracyjnych oraz tramwajowych. Do największych zamówień należały tramwaje Tango do regionu Bazylei, które oznaczało dostawę 60 jednostek. W Niemczech najważniejszym jest kontrakt z Bogestrą, oraz Monachium i Norymbergą na dostawę łącznie 42 tramwajów. Jednak producent najsilniejszą pozycję ma w obszarze regionalnych pojazdów kolejowych typu GTW oraz Flirt. Przykładowe zamówienia to: Finlandia (32 szerokotorowe składy Flirt), Holandia (23 GTW), Algieria (64 składy Flirt), Niemcy (25 składów Flirt). Dotąd tradycyjnym rynkiem dla Stadlera była Szwajcaria oraz Niemcy. Jednak w 2006 roku ten trend został przełamany, gdzie 78% zamówień pochodziło spoza tego obszaru, podczas gdy w 2005 wskaźnik ten wynosił jedynie 48%.
Do dnia dzisiejszego Stadler sprzedał następujące ilości produktów: Flirt –333 jednostki, GTW –429 składów, RS-1 –354, Tango – 90, Variobahn –161. Równocześnie trwa rozbudowa zakładów. Między innymi na Węgrzech w Pusztaszabolcs powstaje zakład utrzymania taboru, otwarto również zakład produkcyjny w Polsce, w mieście Siedlce. Zaskakującym jest sukces w Algierii, gdzie Stadler odpowiada również za obsługę techniczną składów. W najbliższej przyszłości planowane jest również zaoferowanie piętrowego zespołu trakcyjnego. Prace nad tym projektem są na ukończeniu i planowane jest wystartowanie z tym produktem do przetargu ogłoszonego przez SBB.
Źródło: Komunikat prasowy Stadler
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024