Bursztynowa i zielona. Dwie hybrydy jadą na Pomorze Zachodnie
Pierwsze dwie hybrydy są już w drodze na Pomorze Zachodnie. Zwraca uwagę ich oryginalne malowanie. Jak podaje Urząd Marszałkowski po raz pierwszy możemy zobaczyć, jak będą wyglądały.
Oba pojazdy zostaną zaprezentowane oficjalnie na początku 2021 roku – zapewnia Urząd Marszałkowski.
Pierwsze w Polsce
Pomorze Zachodnie jako pierwszy region w Polsce zakupił hybrydy, które wyprodukował NEWAG. Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to49,2 mln zł. Każdy z nich będzie wyposażony w 150 miejsc.
Oba pojazdy będą wyróżniały się na trasach, bo ich kolorystyka jest odmienna od pozostałych pojazdów należących do województwa. Jeden z nich nawiązuje do "zielonego regionu", jakim jest Pomorze Zachodnie – zarówno jeśli chodzi o dużą powierzchnię lasów czy pól, jak i o świadome, ekologiczne podejście samorządu i mieszkańców. To na Pomorzu Zachodnim wytwarza się najwięcej w Polsce energii pochodzącej z alternatywnych, "zielonych" źródeł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Drugi ze składów hybrydowych również będzie ma odmienną malaturę. Jak widać na zdjęciu jest bursztynowy.
Dwunapędowe Impulsy
Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdów spalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych. A tych na Pomorzu Zachodnim jest wciąż 40%. Hybrydy pozwolą obsługiwać trasę Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin bez przesiadek. Podobnie na zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie, obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek. Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w ostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.