Budowa skrzyżowania bezkolizyjnego na przykładzie Płocka
inforail
06.11.2013 10:48
Budowa skrzyżowania bezkolizyjnego na przykładzie Płocka
Do końca września 2014 roku ma być gotowy wiadukt kolejowy nad alejami Piłsudskiego w Płocku. To strategiczna inwestycja dla miasta i olbrzymie przedsięwzięcie komunikacyjne, na które mieszkańcy czekali bardzo długo, bo ponad 30 lat.
Koszt inwestycji to 27 988 281 zł brutto. Wykonawcą robót będzie gdańska firma Polwar S.A, z którą władze Płocka już oficjalnie podpisały umowę. W imieniu miasta za inwestycję będzie odpowiadał Wydział Inwestycji i Remontów. Miasto liczy, że inwestycja w dużej części zostanie sfinalizowana dzięki środkom pozyskanym z Unii Europejskiej. Może to być nawet dofinansowanie na poziomie 80 procent wartości całego przedsięwzięcia.
Zgodnie z planem budowy, w Płocku powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie ulicy z linią kolejową w miejscu istniejącego przejazdu kolejowego w poziomie jezdni, w ciągu odcinka istniejącej al. Marszałka Józefa Piłsudskiego –czytamy na stronie internetowej miasta. Zakres inwestycji obejmuje budowę obniżonych jezdni na odcinku ok. 556 m dwujezdniowej ulicy z chodnikami wzdłuż obu jezdni wraz z likwidacją przejazdu kolejowego i budową wiaduktu kolejowego dla przeprowadzenia nad ulicą odcinka kolidującej linii kolejowej. Długość przebudowy toru kolejowego wraz z wiaduktem wynosi ok. 88 m. Na długości około 1 km toru konieczna będzie korekta niwelety toru.
Przewidziano także przebudowę istniejącego odcinka chodnika, który częściowo zlokalizowany jest w przylegającym pasie drogowym ul. Gierzyńskiego, drogi gminnej. W celu umożliwienia komunikacji z poziomu chodnika na taras, zaprojektowano nowe schody dwubiegowe –jedne od strony Warszawy, drugie od strony Centrum. Od strony Warszawy oprócz schodów zaprojektowano pochylnię dla osób niepełnosprawnych (matek z wózkami) umożliwiając im dostęp z poziomu chodnika na poziom tarasu.
Utrudnienia dla kierowców
W trakcie budowy wiaduktu przejazd alejami Piłsudskiego będzie możliwy, ale dla niektórych pojazdów wprowadzone zostaną ograniczenia. Ruch ciężki i tranzytowy zostanie skierowany na czas zamknięć ulicy na objazd poza miasto. Zaplanowano objazd dla ruchu ciężkiego o masie powyżej 16 ton drogami krajowymi i drogami wojewódzkimi: DK 62, DK 50, DK 10, DK 60, DW 568, DW 567. Ze zmianami muszą się liczyć także pasażerowie komunikacji miejskiej i pociągów. W przypadku wystąpienia utrudnień w przejeździe autobusów komunikacji miejskiej w osi al. Piłsudskiego albo innych ulic, którymi będzie prowadzony objazd ulicy Piłsudskiego, wykonawca opracuje w porozumieniu z Komunikacją Miejską Płock tymczasowe rozkłady jazdy komunikacji miejskiej oraz pokryje koszty dodatkowych kilometrów wykonywanych na poszczególnych liniach, w przypadku konieczności wprowadzenia objazdów istniejących obecnie linii komunikacyjnych.
Ruch pociągów pasażerskich
W trakcie realizacji inwestycji konieczna będzie komunikacja zastępcza dla pociągów pasażerskich na czas zamknięć torowych tj. około dwa zamknięcia czternastodniowe. Wykonawca w porozumieniu z PKP opracuje regulamin zmienionej komunikacji oraz zapewni nadzór nad zastępczą komunikacją od strony przewoźnika. Zmianie ulegnie również ruch pociągów towarowych. Ruch pociągów na odcinku Płock Radziwie –Płock Trzepowo zostanie wstrzymany na czas zamknięć torowych tj. około dwa zamknięcia czternastodniowe. Wykonawca w porozumieniu z PKP wykona opracowanie transportu drogą okrężną, uiści opłaty w dostępie do trasy, wykona regulaminy tymczasowe i dokona opłat za zamknięcie toru i wprowadzenie zmienionej organizacji ruchu.
Budowa wiaduktu będzie prowadzona etapami. Krótkotrwałe zamknięcia alei Piłsudskiego przewiduje się na czas przebudów części uzbrojenia oraz wykonywania przegrody przeciwfiltracyjnej w poprzek jezdni. O szczegółach i dokładnych terminach miasto będzie na bieżąco informowało mieszkańców.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024