Budowa podziemnej stacji Łódź Polesie ruszy 21 lutego
Wkrótce ruszy budowa podziemnej stacji Łódź Polesie, która powstanie na trasie budowanego w mieście tunelu średnicowego łączącego dworzec Łódź Fabryczna z dworcami - Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec.
W związku z budową stacji zamknięta zostanie ul. Ogrodowa.
Tunel średnicowy
Tunel średnicowy (inwestycja PKP PLK) to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie 09się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec). W ramach projektu powstaną nowe przystanki, które będą zintegrowane z komunikacją miejską i ułatwią mieszkańcom codzienne podróże.
Jak przypomina łódzki magistrat, obecnie przy budowie tunelu średnicowego prowadzone są prace w miejscu komory startowej przy ul. Odolanowskiej, przy budowie komory rozgałęźnej pomiędzy ul. Kasprzaka, al. Włókniarzy oraz przy komarach startowych, gdzie pociągi wjadą w tunel jadąc od dworca Kaliskiego i dworca Łódź Żabieniec.
Łódź Polesie od 21 lutego
Natomiast 21 lutego ma rozpocząć się budowa stacji Łódź Polesie, która powstanie na tyłach Manufaktury. Będzie to podziemny obiekt z dwoma peronami znajdującymi się na poziomie minus trzy. Nad peronami znajdą się pomieszczenia techniczne i usługowe.
Na powierzchnię pasażerowie dostaną się za pomocą wind i ruchomych schodów wprost do centrum handlowego oraz na nowe rewitalizowane przestrzenie dzielnicy Polesie. Teren pomiędzy stacją, a ul. Mielczarskiego zostanie zaaranżowany na Ogrody Karskiego - zieloną i przyjazną przestrzeń, która stworzy na nowo obszar wokół stacji kolejowej i otworzy kolejny kwartał miasta. Przy stacji powstaną również przystanki autobusowe dla zintegrowania środków transportu zbiorowego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zmiany
Jak informuje magistrat, w momencie rozpoczęcia prac przy budowie stacji Łódź-Polesie zamknięta zostanie ul. Ogrodowa i zajęty zostanie teren na południe od ulicy. Dojazd do Manufaktury z ul. Ogrodowej będzie zachowany od strony ul. Karskiego przez tymczasowy zjazd na parking. Tak samo prowadzone będą dostawy do centrum handlowego.
Zmienioną trasą pojadą autobusy linii 78 i 87. Natomiast dla pieszych przygotowany będzie tymczasowy chodnik, który pozwoli na przejście ul. Ogrodową po północnej stronie drogi, oraz łącznik do ul. Mielczarskiego, który wykonany będzie przy zachodnim ogrodzeniu terenu budowy.
Linia autobusowa 78 z Aleksandrowa Łódzkiego dojedzie bez zmian do ul. Wielkopolskiej, a następnie pojedzie prosto ul. Lutomierską do ul. Zachodniej, którą przejedzie na ul. Drewnowską i nią pojedzie ponownie w kierunku Aleksandrowa Łódzkiego. Przystankiem końcowym dla linii 78 będzie przystanek Drewnowska/Zachodnia.
Z kolei autobusy 87A i 87B w kierunku Żubardzia będą kursować obecną trasą, a w drugą stronę m.in. przez ul. Nowomiejską, Legionów, Cmentarną i Srebrzyńską do ul. Kasprzaka.
Projekt "Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), Etap II, Odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec" jest współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego wartość wynosi ponad 1,7 mld zł z czego dofinansowanie unijne to ponad 1,4 mld zł. Zakończenie prac jest planowane do końca 2022 roku. (PAP)