TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Budapeszt: Zlikwidowane linie przynoszą większe straty, niż gdy były użytkowane
Budapeszt: Zlikwidowane linie przynoszą większe straty, niż gdy były użytkowane
inforail
30.05.2007 12:29
Budapeszt: Zlikwidowane linie przynoszą większe straty, niż gdy były użytkowane
Jak pisze jeden z największych i najstarszych dzienników Węgier —Magyar Nemzet, zamiast spodziewanych oszczędności związanych ze zlikwidowaniem kilkunastu “nierentownych“linii kolejowych MÁV, tylko koszty związane z zatrudnieniem strażników pilnujących na tych liniach inwentarza, wynosi ponad 280 milionów rocznie! Jak wiadomo, w marcu tego roku na podstawie decyzji resortu, MÁV skasował pociągi na 471 kilometrach linii kolejowych. Ponieważ linie te rozrzucone są na terenie całych Węgier, praktycznie do każdej oddzielnie trzeba było zaangażować strażników. Ale z braku środków niewielu: A na dodatek wszystkiego nie potrafią oni bez przerwy patrolować całej trasy. Wynik? Opuszczone linie kolejowe stały się prawdziwym Eldorado dla złodziei —zbieraczy złomu, metali kolorowych, czy po prostu dewastujących opuszczone budynki stacyjne, rozbierając je przeważnie do fundamentów. A kradną oni wszystko, co można niespostrzeżenie bardzo szybko rozebrać, odwieźć i upłynnić i to bez najmniejszego ryzyka wpadki. Bo jest to również dobry interes dla paserów, którzy w razie jakichkolwiek problemów, bardzo szybko potrafią wytłumaczyć się: nie mają prawnych możliwości skontrolowania źródła pochodzenia towaru! Z rozmów przeprowadzonych ze znajomymi kolejarzami wiem, że wstrzymanie ruchu na jakiejkolwiek linii kolejowej oznacza tylko jedno: jej śmierć. Bo złodzieje są wszędzie i wiele kradną na kolei, m.in. kable sygnalizacyjne, powodujące potem na ruchliwych liniach przerwy w ruchu czy możliwość powstania katastrofy z wieloma zabitymi i rannymi. Ale tam gdzie nie ma ruchu pociągów, sytuacja jest najtragiczniejsza. Złodzieje rozbierają nawet tory, nie wiedząc o tym, że ruchu towarowego nie wstrzymano tu! Wynik: jeżeli maszynista nie zauważy, że tory zniknęły —już dochodzi do katastrofy!
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024