Budapeszt: Wstrzymany przetarg na modernizację trasy Budapeszt – Tárnok

inforail
24.02.2010 15:21

Jak informuje gazeta ekonomiczna Napi Gazdaság, nie dojdzie do szybkiej modernizacji i rozbudowy linii kolejowej Budapeszt –Tárnok przez konsorcjum złożone ze słowackiej firmy Doprastaw i czeskiej firmy Subterra, gdyż jeden z konkursantów wniósł pozew do Trybunału Przetargowego, który zabronił inwestorowi MÁV podpisanie kontraktu planowanego na 10 lutego br.
Wnoszące pozew węgierskie konsorcjum z firmą Híd Építő Zrt na czele stwierdziło, że inwestor bezprawnie wykluczył ich w pierwszej fazie postępowania przetargowego, chociaż ich oferta była najdogodniejsza. Na 20 – kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 30a między dworcem Budapeszt-Kelenföld i miejscowością rozjazdową Tárnok, zbudowana ma być dodatkowa para torów, wymieniona sygnalizacja i sieć trakcyjna, oraz wykonane wysokie perony stacyjne i cała linia ma być dostosowana do rozwijania szybkości rzędu 160-180 km/h.
Linia ta jest jedną z najważniejszych na Węgrzech po linii nr 1 Budapeszt –Hegyeshalom –Wiedeń, bowiem łączy stolicę kraju z miejscowościami Pecz (Pécs) i Szekszárd (linia nr 40), z Balatonem i miejscowościami Siófok, Nagykanizsa, Keszthely, Tapolca i Murakeresztur (linie nr 29 i 30), z Kaposvár i Gyékényes (linia nr 41) oraz z Veszprém, Szombathely, Zalaegerszeg i Hodoš(linia nr 20).