Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Budapeszt: Współpraca w sprawie nadgranicznych linii Węgier i Rumunii

inforail
30.09.2008 14:21

Jak donoszą węgierskie agencje Hírextra i MTI, w miejscowości Nyíregyháza na wschodzie Węgier odbyło się pierwsze z prawdziwego zdarzenia unijne posiedzenie o wznowieniu między granicznej komunikacji kolejowej między Węgrami i Rumunią, skasowane po aneksji Transylwanii przez Rumunię po I wojnie światowej. W posiedzeniu udział wzięli członkowie kierownictwa węgierskich i rumuńskich nadgranicznych samorządów wojewódzkich.
Prezes komitatowego (wojewódzkiego) samorządu prowincji Szabolcs-Szatmár-Bereg-Ung Oszkár Seszták oznajmił, że planują wznowienie komunikacji kolejowej na odcinkach granicznych Fehérgyarmat-Szatmárnémeti/Satu Mare oraz Csenger-Szatmárnémeti/Satu Mare (linia kolejowa MÁV 113 i 114 oraz CFR 400 i 417). Rumunia w 2010 wejdzie do strefy Schengen i w związku z tym spodziewana jest ekspansja ruchu pasażerskiego między obydwoma państwami.
Na tutejsze nadgraniczne inwestycje przeznaczą sumę 224 milionów euro. Zbudują z tego cały szereg nowych przejść granicznych oraz połączona zostanie autostrada transsiedmiogrodzka z przedłużeniem autostrady M3 łączącej Budapeszt, Hatvan, Miszkolc (Miskolc), Nyíregyháza i Debreczyn (Debrecen) autostradą M49, której trasa poprowadzi przez miejscowości Vaja, Csengersima, Szatmárnémeti/Satu Mare oraz Nagyvárad/Oradea.