Budapeszt: Urządzenia z likwidowanych linii na główne

inforail
17.08.2009 12:08

Jak informuje agencja MTI oraz gazeta ekonomiczna Menedzsment Fórum, największy węgierski kolejarski związek zawodowy Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSzSz) żąda od węgierskich kolei Magyar Államvasútak (MÁV) montażu w innych miejscach na liniach głównych oraz drugo- i trzeciorzędnych tych wszystkich szlabanów kolejowych, które zdemontowano po zamknięciu dla ruchu niektórych linii trzeciorzędnych. Według informacji zdobytych przez VDSzSz, na południu Zachodnich Węgier (Dél-Dunántúl) zdemontowano już wiele takich szlabanów. Sprawa ta dla VDSzSz jest sprawą honorową dlatego, bo całymi latami walczyła o to, ażeby skrzyżowania kolei z drogami publicznymi zaopatrzono przynajmniej w automatyczne półszlabany.
Na linii kolejowej nr.62 między Középrigóc i Sellye od 1 kwietnia 2007 r. nie kursują pociągi i dlatego z tutejszych 13 szlabanów 11 już zdemontowano. Według wyjaśnienia MÁV demontuje się je w ten sposób, że w momencie ewentualnego przywrócenia ruchu pociągu, w każdej chwili można było je na powrót uruchomić. Demontaż jest konieczny, ponieważ MÁV nie posiada funduszy na walkę ze złodziejami metali i wandalami. Między 1 kwietnia 2007 i 1 lipca 2009 na konserwację i naprawę urządzeń zabezpieczenia ruchu na tym odcinku MÁV wydał sumę 32.138 mln forintów, a na konserwację i ochronę torów oraz budynków dalsze 33 mln forintów.