TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Budapeszt: Stadler otrzymał zamowienie na kolejne 30 zespołów Flirt od MÁV
Budapeszt: Stadler otrzymał zamowienie na kolejne 30 zespołów Flirt od MÁV
inforail
01.06.2007 12:29
Budapeszt: Stadler otrzymał zamowienie na kolejne 30 zespołów Flirt od MÁV
Jak donosi dzisiejszy numer dziennika Népszabadság, węgierskie koleje Magyar Államvasútak (MÁV) otrzymały resortową zgodę na zakup dalszych trzydziestu składów Flirt Stadlera. Na finansowanie tego zakupu wkrótce rozpisany zostanie przetarg. Podstawą zezwolenia na to jest podpisany przez ministra dr inż. Jánosa Kókę akt erekcyjny nowej firmy kolejowych przewozów pasażerskich Start, który wkrótce rozpocznie samodzielną działalność. Jak wiadomo, wcześniej państwo węgierskie wytargowało u Szwajcarów cenę 141,6 milionów euro na opcjonalne 30 składów i ten bank, czy przedsiębiorca, który zamierza wziąć udział w tym przetargu, tą sumę musi zaliczkować.
Jak wiadomo, firma Stadler Busnagg AG pod tym warunkiem zbuduje na Węgrzech swoją nową fabrykę, w której montować będzie nie tylko te składy, ale także inne pojazdy szynowe, jeżeli Węgrzy zakupią odpowiednią ilość ich pojazdów. Za każdy jeden pociąg Flirt MÁV zapłaci Szwajcarom 1,18 miliardów forintów i na to chce podjąć kredyt na 14 lat – pisze Népszbadaság. Ponieważ przy zakupie tych pociągów MÁV nie może skorzystać z gwarancji rządowej, udzielający kredyt musi zadowolić się pokryciem w postaci samego pociągu. Z rozpisaniem przetargu MÁV otrzymał wolne ręce od resortu, tak więc również o kolejnych zakupach decydować będzie tylko i wyłącznie dyrektor generalny holdingu MÁV István Heinczinger i on też ogłosi wyniki przetargu.
Z zamówionej pierwszej partii pociągów, Stadler Busnagg AG dotychczas nadesłał tylko sześć składów i miesięcznie będzie wysyłać następne dwa, czyli do marca 2008 musi nadejść cała partia. O miejscu budowy węgierskich zakładów Stadlera jeszcze nic nie słychać. Krążą takie plotki, że Gábor Széles już dogadał się ze Szwajcarami i za bardzo dobre pieniądze sprzedał im tereny byłych zakładów Ikarusa w Székesfehérvár, gdzie oprócz nocnego stróża, już od wielu lat nikogo nie ma. Będzie to inwestycja o wartości 10-15 miliardów, gdzie zatrudnienie znajdzie 300 osób.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024