Budapeszt: Stadler buduje fabrykę pudeł wagonów w Szolnok
inforail
15.10.2007 17:04
Budapeszt: Stadler buduje fabrykę pudeł wagonów w Szolnok
Po wątpliwych relacjach dziennika Népszabadság, dziennikarze z agencji MTI oraz dziennika Magyar Hírlap odwiedzili prezesa szwajcarskich zakładów taboru kolejowego Stadler Busnagg AG Petera Spuhlera oraz burmistrza miasta Szolnok Ferenca Szalai. Okazuje się, że jednak wyścig o założenie fabryki montującej składy Flirt rzeczywiście wygrał Szolnok, dzięki czemu ponad 2000 okolicznych podwykonawców może liczyć na stałe zamówienia.
Peter Spuhler powiedział, że inwestycja ta kosztować będzie 30-40 milionów euro i jeszcze w tym roku zakończone zostaną prace projektowe i zdobycie koniecznych zezwoleń. Zakłady w Szolnok produkcję rozpoczną już w ostatnim kwartale 2008 roku i w 2009 roku produkcja będzie odbywać się już pełną parą. Trwa już nabór koniecznych robotników wykwalifikowanych, którzy w Szwajcarii otrzymają odpowiednie wykształcenie.
Stadler obecnie produkuje 500 surowych pudeł wagonów rocznie, z tego 330-340 w Busnagg, a resztę wykonają na Węgrzech. O dokonaniu dalszych inwestycji w Szolnok zadecydują warunku rynkowe, tj. czy okoliczne kraje będą zamawiały Flirty. Dyrektor Stadler-Trains Magyarország Zoltán Dunai powiedział, że wcześniej narodziła się już na Węgrzech uchwała rządowa o tym, że inwestycja Stadlera będzie finansowo popierana, ale ponieważ opiewa ona na Székesfehérvár, wnioskować będą jej zmianę.
Zamiana Székesfehérvár na Szolnok spowodowana została tym, że Stadler chciał wykupić byłe tereny zakładów Ikarusa w Székesfehérvár, ale jej obecny właściciel przemysłowiec Gábor Száles zażądał za dużo. Szolnok służył o wiele lepszą i tańszą ofertą, a przy tym lepsze jest zakwalifikowanie tego miasta pod względem należnych inwestorom dotacji państwowych za stworzenie nowych miejsc pracy. Stadler stworzy tu ponad 400 miejsc pracy i może liczyć na 40-procentowe uzupełnienie przez państwo kosztów inwestycji.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024