Budapeszt: Składy Flirt kursują już od roku
Według informacji departamentu prasowego węgierskiego holdingu kolejowego MÁV, dokładnie rok temu pojawiły się na węgierskich torach składy podmiejskie szwajcarskiej firmy Stadler AG „Flirt“. Pierwsza partia 30-tu tych pociągów już kursuje na liniach Budapeszt –Győr – Wiedeń oraz Budapeszt – Székesfehérvár i Budapeszt – Pusztaszabolcs. Na ich zakup MÁV pobrał od konsorcjum bankowego Calyon –CIB – MFB kredyt w wysokości 144 milionów 600 tys. euro. Składy te rozwijają szybkość do 140 km/h i są wielofunkcyjne, czyli mogą korzystać zarówno z węgierskiego –chorwackiego – rumuńskiego i słowackiego napięcia trakcyjnego 25 kV 50Hz~ jak i niemiecko-austriackiego 15kV 16,7Hz~, a nawet polskiego i czeskiego 3 kV prądu stałego. Do początku lutego 2009 r. rozpocznie się dostawa kolejnej partii trzydziestu Flirtów, zamówionych na podstawie opcji 30 + 30 składów. Ten fakt umożliwił budowę zakładów taboru kolejowego Stadlera na terenie miasta Solnok (po węgiersku Szolnok), skąd od końca tego roku wychodzić będą pudła karoserii.