TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Budapeszt: Rozpoczęcie planowych kursów zespołów Flirt stało się okazją do modernizacji infrastruktury.
Budapeszt: Rozpoczęcie planowych kursów zespołów Flirt stało się okazją do modernizacji infrastruktury.
inforail
23.03.2007 12:59
Budapeszt: Rozpoczęcie planowych kursów zespołów Flirt stało się okazją do modernizacji infrastruktury.
Jak podaje prasa węgierska, od przyszłego tygodnia na liniach kolejowych MÁV pojawią się wreszcie czterowagonowe składy elektryczne Flirt firmy Stadler Busnagg ze Szwajcarii. MÁV jeszcze w kwietniu 2004 roku rozpisał przetarg na zakup 30+30 nowoczesnych podmiejskich składów elektrycznych, który wygrała firma Stadler Busnagg AG ze Szwajcarii. Latem ubiegłego roku odbyła się prezentacja pierwszego pociągu Flirt i złożenie kamienia węgielnego pod ZNTK Stadler AG w Pusztaszabolcs. Flirt Stadlera spotkały się z pozytywnym przyjęciem, tak więc od przyszłego tygodnia do końca marca 2008 nadejdzie wszystkie 30 zamówionych składów Flirt. Od przyszłego tygodnia stopniowo przejmą one ruch pasażerski najpierw na trasie Budapeszt-Székesfehérvár, a potem Budapeszt-Pusztaszabolcs. Jak to wcześniej oznajmiono ze strony MÁV, zakup sześćdziesięciu składów (już teraz jest wiadome, że MÁV dążyć będzie do realizacji opcji) kosztować będzie 406,4 milionów euro. Dyrektor firmy filialnej Stadler Trains Magyarország Kft. – Zoltán Dunai niedawno oznajmił dziennikarzom, że obecnie pociągi Flirt dziennie przebiegać będą po 500-550 km, gdyż będą to próby techniczne, ale już z udziałem pasażerów. Razem z Talentami Bombardiera na węgierskich liniach podmiejskich w miejsce obdrapanych staroświeckich wagonów, wreszcie pojawią się nowoczesne pociągi.
Jednak te zakupy to tylko początek modernizacji przewozów pasażerskich MÁV. W czerwcu powstanie filialna spółka akcyjna węgierskich kolei MÁV Start S.A. przejmująca cały transport pasażerski. Trwa modernizacja przystanków i stacji kolejowych na trasie z Budapesztu do Pusztaszabolcs i Székesfehérvár, po których nastąpi linia do Tatabánya i Oroszlány, gdzie jeżdżą już Talenty, a potem pozostałe podmiejskie linie kolejowe Budapesztu. W tym również pierwszy odcinek kolei do Esztergom, między dworcem Budapest-Angyalföld i Piliscsaba, gdzie w ostatnich latach wzrósł ruch pasażerów – studentów i wykładowców Katolickiego Uniwersytetu im. Pétera kardynała Pázmány w Piliscsaba. Linia ta zostanie zelektryfikowana, a obok zbudowania nowych przystanków i przebudowy istniejących, oraz uporządkowania istniejącego torowiska, zbudowany zostanie tu wreszcie drugi tor.
Nowością będzie to, że z linii tej korzystać będzie nie tylko koleje MÁV, ale także podmiejskie koleje BHÉV, będące pod zarządem budapeszteńskich zakładów komunikacyjnych BKV. Kiedyś pociągi BHÉV jeździły od Mostu Małgorazty do stacji MÁV Budapeszt-Óbuda, obecnie planuje się przedłużenie tej, od ponad 20 lat zawieszonej linii BHÉV w obu kierunkach. Tj do Piliscsaba oraz do podziemnej stacji BHÉV przy placu Batthány tér, gdzie znajduje się stacja 2-ej linii metra.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024