TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Budapeszt: Również Węgrzy walczą z plagą kradzieży na kolei.
Budapeszt: Również Węgrzy walczą z plagą kradzieży na kolei.
inforail
19.04.2007 12:53
Budapeszt: Również Węgrzy walczą z plagą kradzieży na kolei.
Jak pisze dzisiejszy dziennik Népszava, węgierskie koleje państwowe MÁV wystąpiły do Parlamentu z oficjalnym wnioskiem zmiany odpowiednich przepisów prawnych i sankcji karnych dotyczących nielegalnego zbierania złomu na znacznie surowsze. Powodem tego jest powodowanie coraz większych szkód ekonomicznych kolejom i coraz większego zagrażania życia pasażerów. Tylko w ubiegłym roku MÁV odnotował 11 milionów forintów szkody tytułem kradzieży kabli sygnalizacyjnych i trakcyjnych zawierających metale kolorowe. A do tego dochodzą jeszcze szkody związane z kradzieżą torów, szlabanów, tablic, zwrotnic i inn. W tym roku suma ta będzie wielokrotnie większa, bowiem już obecnie wynosi 5,7 milionów forintów. Jak pisze Népszava, kradzież kabli sygnalizacyjnych i trakcyjnych przez okazyjnych zbieraczy złomu to nie tylko wyrządzanie kolejom „zwykłej”szkody ekonomicznej, liczonej w kilogramach czy metrach skradzionych kabli. Firmy skupujące złom zdaniem MÁV należy obarczyć ograniczeniami i obowiązkiem surowej kontroli pochodzenia sprzedawanego złomu. Po kradzieży kabli sygnalizacyjnych ruch pociągów trzeba albo wstrzymać, albo ograniczyć, co powoduje znaczne szkody tysiącom pasażerów spóźniającym się do celu. Naprawa uszkodzenia trwa godzinami, w zależności od tego, jak szybko uda się zlokalizować miejsce kradzieży. Ale najgorsze jest to, że samowolne wyłączenie urządzeń sygnalizacyjnych przez okazyjnych czy dobrze zorganizowanych, złodziei może spowodować groźny wypadek z wieloma rannymi i zabitymi oraz potężnymi szkodami materialnymi.
A to jest już klasyczny terroryzm i dlatego kodeks karny powinien takie kradzieże zaliczać do aktów terrorystycznych, podobnie jak kradzież czy uszkodzenie znaków drogowych, świateł sygnalizacyjnych na skrzyżowaniach ulic, czy obrzucenie kamieniami samochodów i pociągów, czy układanie przeszkód na torach, to również akt terroryzmu. Jeżeli sprawca posiedzi najmniej 10 lat we więzieniu, będzie miał dosyć czasu przemyśleć ewentualne skutki takiej kradzieży czy dewastacji.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024