TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Budapeszt: Projekt dzielnicy rządowej w koszu dworzec Budapeszt-Nyugati zostaje
Budapeszt: Projekt dzielnicy rządowej w koszu dworzec Budapeszt-Nyugati zostaje
inforail
09.01.2008 14:35
Budapeszt: Projekt dzielnicy rządowej w koszu dworzec Budapeszt-Nyugati zostaje
Nie będzie w Budapeszcie dzielnicy rządowej na terenach dworca kolejowego Budapeszt-Nyugati! —pisze z sensacją Népszabadság, Magyar Nemzet, Magyar Hírlap i wszystkie inne węgierskie gazety i agencje. Po seriach skandali i wycofania się wszystkich najpoważniejszych kandydatów na inwestorów oraz ostrych ataków opozycji, piętnujących rząd trwonieniem nieistniejących pieniędzy, premier Gyurcsány wczoraj zadecydował zawiesić cały projekt do 2010 roku.
Oznacza to zrezygnowanie z megalomańskiego pomysłu —podkreśla opozycja, bowiem w tym roku odbędą się wybory, a losy gabinetu Gyurcsánya są już dawno przesądzone. Projekt dzielnicy rządowej pod każdym względem jest skandaliczny dlatego, bo rząd na realizację tego projektu dotychczas wyrzucił za okno blisko 10 miliardów forintów! Tylko na zakup parceli od kolei MÁV, rząd zapłacił 7,1 miliardów forintów, na projekt autorstwa 25-osobowego kolektywu pod kierownictwem architekta Pétera Janescha dotychczas zapłacono 632 milionów forintów, ale według ważnej umowy, biuro projektowe liczy na wpływ 2,4 miliardów forintów.
Jedno jest pewne: pomysł zabudowy terenów dworcowych nie ugrzązł w rządowym bagnie. Rząd zmuszony będzie sprzedać tą nieruchomość i wtedy Sándor Demján ze swoją firmą TriGránit, która część terenów dworcowych już zabudowała przez postawienie ponad 15 lat temu zespołu handlowo-rozrywkowego Westend City Center, wreszcie będzie mógł zrealizować te swoje plany, które z powodzeniem realizuje już zagranicą, zabudowując tereny dworców głównych kilku unijnych metropolii. A sam dworzec Nyugati prędzej czy później i tak musi przeprowadzić się pod ziemię, bo pomysł połączenia ślepo kończących się budapeszteńskich dworców podziemnym tunelem średnicowym już dawno jest znany.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024