TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Budapeszt: Powstała nowa węgierska firma kolejowa MÁV Trakció S.A., nowe elektrowozy dostarczy Bombardier
Budapeszt: Powstała nowa węgierska firma kolejowa MÁV Trakció S.A., nowe elektrowozy dostarczy Bombardier
inforail
07.12.2007 14:16
Budapeszt: Powstała nowa węgierska firma kolejowa MÁV Trakció S.A., nowe elektrowozy dostarczy Bombardier
Wczoraj w gmachu dyrekcji generalnej węgierskich kolei Magyar Államvasútak (MÁV) odbyła się konferencja prasowa, na której zaprezentowano nową firmę kolejową wyodrębnioną z ciała MÁV. Jest to MÁV TrakcióVasúti Vontatási RT, czyli Kolejowa Pociągowa Spółka Akcyjna MÁV Trakció. Pakiet akcji nowej firmy w 90% jest własnością holdingu MÁV a 10% spółki akcyjnej przewozów pasażerskich START. Kompetentny sąd w dniu 24 października dokonał rejestracji tej firmy, a na dniach urząd kolejowy wydał odpowiednie licencje kolejowe. Taryfy usługowe nowej firmy, która przejęła większość elektrowozów i lokomotyw spalinowych, ustalane będą na zasadach rynkowych.
Jak wiadomo ani START ani MÁV Cargo nie posiada własnych elektrowozów i lokomotyw. Do nowej firmy przeszło 5200 pracowników z macierzystej firmy. Nowa firma posiada blisko tysiąc elektrowozów, lokomotyw spalinowych i parowozów. W większości są to już przestarzałe i zużyte maszyny. Nowoczesny sprzęt reprezentuje zaledwie kilka wielosystemowych Taurusów Siemensa, zakupionych jeszcze kilka lat temu. Właśnie dlatego na początku września tego roku, MÁV rozpisał przetarg publiczny na dostawę 25 wielosystemowych nowoczesnych elektrowozów z opcją na dalsze 25 sztuk. Oferty można było składać do 3 października .
Do udziału w przetargu zgłosiły się takie firmy, jak: konsorcjum Prima Mozdony, w skład którego wchodził Alstom Transport SA oraz Alstom Hungária Zrt., Bombardier Transportation GmbH, oraz Siemens Aktiengesellschaft. Na wczorajszej konferencji prasowej oznajmiono, że zwycięzcą MÁV ogłosił firmę Bombardier Transportation GmbH, do której zwrócił się o złożenie ostatecznej oferty. Alstom i Siemens wypadły dlatego, bo ich oferty zawierały formalne nieścisłości. Zakup nowych elektrowozów pochłonie około 15 miliardów forintów (ok.230,769 milionów złotych). Prezesem i dyrektorem naczelnym MÁV TrakcóS.A. został LászlóGyörgy Zsákay.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024