Budapeszt: Pierwszy Desiro z Grecji w ruchu
Jak informuje służba prasowa węgierskich kolei państwowych Magyar Államvasútak (MÁV), w Solnoku (Szolnok) firma-córka MÁV zajmująca się remontem, przebudową i konserwacją taboru –MÁV Gépészet przekazała kolejom pasażerskim MÁV Start pierwszy przebudowany pociąg motorowy Siemens Desiro, zakupiony od greckich kolei ΟργανισμόςΣιδηροδρόμωνΕλλάδος(ΟΣΕ) – Organismoos Sidirodroomon Elládos (OSE). Kursować będą one w ruchu podmiejskim Budapesztu na linii nr 2 do Ostrzychomia (Esztergom), na linii nr 142 do Kecskemét przez Lajosmizse, na linii nr 135 łączącej Segedyn (Szeged) z Bekeszską Czabą (Békéscsaba) przez Hódmezővásárhely oraz na północnym brzegu Balatonu na niezelektryfikowanej linii nr 29. MÁV zakupił od OSE/ΟΣΕogółem 8 używanych Desiro, dzięki czemu ich ilość w taborze MÁV Start powiększy się do 31. Obecnie kupione składy motorowe OSE/ΟΣΕzakupiły na Olimpiadę w Atenach, ale ponieważ linię na której kursowały w międzyczasie zelektryfikowano, składy te stały się bezużyteczne i sprzedano je. Zakupiono je w formie leasingu przy dwudziestoletnim przebiegu przy pomocy Deutsche Leasing Hungaria Sp. z o.o. Jak podkreślił dyrektor generalny kolei pasażerskich MÁV Start –formy-córki MÁV Tamás Kozák: dla odpowiedniej obsługi pasażerów niezbędna jest całkowita wymiana w części przestarzałego taboru osobowego. Celowi temu służy wprowadzenie do ruchu składów Flirt czy Talent oraz będących w dobrym stanie używanych składów zakupionych od Deutsche Bahn (DB). Dyrektor generalny MÁV Gépészet Sp. z o.o. György Záránd dodał, że w Solnoku powstaje największe w Europie ZNTK, które tanio i szybko remontować będzie wagony, składy, lokomotywy spalinowe i elektrowozy dla wszystkich kolei unijnych. Ostatni Desiro zakupiony w Grecji stanie do ruchu pod koniec jesieni. Trzeba było wymienić w nich oprogramowanie sterownicze oraz greckie napisy na węgierskie. Ich pudła otrzymają także powłoki anty-garfitti.