TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Budapeszt: Ogłoszono przetarg na zagospodarowanie terenów dworca Budapeszt Nyugati p.u.
Budapeszt: Ogłoszono przetarg na zagospodarowanie terenów dworca Budapeszt Nyugati p.u.
inforail
27.03.2007 16:45
Budapeszt: Ogłoszono przetarg na zagospodarowanie terenów dworca Budapeszt Nyugati p.u.
Jak pisze węgierski dziennik ekonomiczny Világgazdaság —dworzec kolejowy Budapeszt Nyugati p.u. wkrótce znajdzie się pod ziemią. Otóż rząd węgierski rozpisał przetarg międzynarodowy na budowę nowej dzielnicy rządowej w Budapeszcie, która znaleźć się ma nad obecnymi terenami kolejowymi dworca Budapeszt Nyugati p.u, między gmachem dworcowym zbudowanym przez projektanta paryskiej wieży Eiffla oraz Mostem arcyksięcia Ferdynanda, przez który przejeżdża linia trolejbusowa nr.76, łącząca dworzec kolejowy Budapeszt Keleti p.u. i dzielnice Erzsébetváros oraz Józsefváros ze Śródmieścem i dzielnicą Angyalföld. Termin składania ofert przetargowych upływa z dniem 21 maja 2007 roku.
Komisarz rządowy tej inwestycji György Görözdi liczy na powstanie „szokującego projektu nadzwyczajnego zespołu budynków ministerialnych“. Jak wiadomo, według uchwały rządowej, wszystkie obecne budynki ministerstw zostaną sprzedane za wyjątkiem znajdującego się na przeciwko Parlamentu gmachu Ministerstwa Rolnictwa, do którego wprowadzi się gabinet Premiera i Urząd Rady Ministrów. Ogółem 5563 pracowników rządowych —od portierów do ministrów przeprowadzi się do nowej dzielnicy rządowej, która kosztować ma około 40 miliardów forintów (ok.63.492.063 złotych).
Według wypowiedzi Györgya Görözdiego, wszystko zależy od tego, jaka konstrukcja kredytowa zostanie zaproponowana na kanwie tej inwestycji. Przedstawiciel kolei MÁV nie wykluczył możliwości zupełnej likwidacji dworca (za wyjątkiem zabytkowego budynku Eiffla) i jego przeprowadzenia się pod ziemię. W tym przypadku nastąpi to, co powinno było stać się już 60 lat temu, a słusznie zrobili w Warszawie: dworzec Nyugati p.u. połączony zostanie podziemnymi tunelami średnicowymi z dworcami Budapeszt Keleti p.u. i Budapeszt Déli p.u. względnie z Budapeszt Kelenföldi p.u. W tym ostatnim przypadku również dworzec Déli p.u. trafi pod ziemię, a wszystkie obecne tereny dworcowe zostaną sprzedane inwestorom.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024