Budapeszt: Niejasności prawne dotyczące przejęcia MÁV Cargo
Jak informuje wiedeńska gazeta ekonomiczna Wirtschaftsblatt, centralny węgierski dziennik Magyar Nemzet oraz agencja MTi, na przekór opóźnienia w wydaniu prawomocnego werdyktu przez unijny nadzór, zdaniem szefa ÖBB Martina Huberta, absolutnie nic nie stoi na przeszkodzie przed przejęciem od MÁV kolei towarowej MÁV Cargo. Hubert oznajmił to na środowym zebraniu Management Club, skupiającego śmietankę austriackich przemysłowców i biznesmenów.
Jeden z kupców MÁV Cargo: firma-córka ÖBB – Rail Cargo Austria (RCA) zakup o wartości 400 mln euro urzędowo zameldowała jedynie austriackiej inspekcji przetargowej. Spowodowało to pogmatwanie sprawy, bowiem ze względu na wielkość tej transakcji, Komisja Europejska ma decydujący głos nadzorczy. To jest powodem opóźnienia w ostatecznym zamknięciu tej transakcji, w której drugim kupcem są węgiersko-austriackie koleje Győr-Sopron-Ebenfurthi Vasút/Raab-Oedenburg-Ebenfurther Eisebahnen (GySEV/ROeEE) z Sopron.
Dzięki przejęciu MÁV Cargo, zarówno GySEV/ROeEE jak i ÖBB-RCA będą już „dorosłe“do giełdy – podkreślił Martin Huber. Pojawienie się ÖBB-RCA na giełdzie powinno nastąpić najpóźniej w 2010 roku, o podobnych zamiarach GySEV/ROeEE nie ma jeszcze żadnej oficjalnej informacji.