Budapeszt: Nadal nie jest znany nowy rozkład jazy
inforail
30.11.2007 14:15
Budapeszt: Nadal nie jest znany nowy rozkład jazy
Jak pisze węgierska gazeta Népszabadság —nowa węgierska firma kolejowych przewozów pasażerskich START rozpocznie swoją działalność w nowym roku rozkładowym od 3 miliardowego deficytu i braku wydrukowanego rozkładu jazdy. Powodem tego ostatniego są przeciągające się rozmowy w sprawie losów trzeciorzędnych linii kolejowych.
Jak wiadomo, resort gospodarki i komunikacji po wiosennej likwidacji czternastu linii, chciał zlikwidować pozostałe 80, co z kolei pociągnęło za sobą nie tylko ostry sprzeciw mieszkańców i burmistrzów zainteresowanych miast i osiedli, ale także powszechne oburzenie związkowców, któremu dali już wyraz w dwóch strajkach ostrzegawczych i ogłoszeniem alertu strajku powszechnego na 17 grudnia.
W wyniku tego resort dopiero wczoraj zamówił od MÁV-START usługi i w ślad za tym dopiero wczoraj trafił do drukarni nowy rozkład. W przeciwieństwie od dotychczasowej praktyki, druk rozkładów wykona nie drukarnia kolejowa w Buadpeszcie MÁV Jegynyomda, a zakłady poligraficzne w Suboticy na Wojwodinie. Na koszt eksploatacji wspomnianych 80 linii trzeciorzędnych, resort wydzielił dodatkowe 41 miliardów.
Rozmowy w sprawie zdania tych linii samorządom i prywatnym przedsiębiorcom posuwają się bardzo wolno —pisze Menedzsment Fórum. Wiele samorządów dopiero wtedy przejmie te linie, jeżeli otrzymają te same dotacje, które asygnowane są dla MÁV czy firm autobusowych Volán. Według relacji gazety kolejowej Vasútbarát, to samo mówi pierwszy z ludzi interesu, który widzi duże możliwości w przejęciu pasażerskich linii kolejowych na terenie regionu Palócföld na granicy słowacko-węgierskiej (okolice miast Lučenec, Balassagyarmat/SlovenskéD’armoty, Ipolytarnóc, Drégelypalánk, Šahy, Diósjenő), Ormianin ze Szwecji, książę Ałasi Jesajan. Innym problemem wynikającym z obecnej nijakiej sytuacji jest to, że wiele pociągów kursować będzie rzadko, a to spowoduje jeszcze większy odpływ potencjalnych pasażerów.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024