Budapeszt: Modernizacja linii Budapeszt – Tárnok
Według informacji uzyskanej od Narodowej Agencji Rozwoju Infrastruktury (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő) ogłoszono wynik przetargu na gruntowną modernizację i dobudowę dodatkowej pary torów na odcinku Budapeszt-Kelenföld –Tárnok linii kolejowej nr 30a. Wykonawcą tej inwestycji będzie konsorcjum S-D, złożone z firm Subterra a.s. oraz Doprastav a.s. Wartość tej inwestycji wynosi 26.958.158.740,- Ft.
Według harmonogramu prac, kontynuowana będzie przebudowa dworca kolejowego Budapeszt-Kelenföld wraz z wykonaniem połączenia torowego z 4-tą linią metra, przebudowa stacji Nagytétény, Tárnok, Budafok-Albertfalva, Budafok-Belváros, Nagytétény-Érdliget oraz Érd-alsó, budowa nowej stacji Budapeszt-Rózsakert, budowa nowej pary torów na tym odcinku oraz przebudowa sieci trakcyjnej i urządzeń zabezpieczenia ruchu.
Linia ta obsługuje ruch kolejowy z Budapesztu do Szekszárd, Pécs, Kaposvár, Siófok, Nagykanizsa, Gyékényes, Tapolca, Keszthely, Veszprém, Zalaegerszeg i Szombathely (linie MÁV 20, 25, 26, 29, 30, 40, oraz 41), a także bardzo natężony ruch podmiejski do Pusztaszabolcs i Székesfehérvár (linie 30a i 40a). Inwestycja popierana jest przez Brukselę w ramach Operatywnego Programu Komunikacyjnego.